אחרי שנודע כי חברת הפרלמנט הבריטי ג'ו קוקס מתה מפצעיה בעקבות רצח שהוא ככל הנראה על רקע פוליטי, בעלה, ברנדן אמר כי "היום הוא ההתחלה של פרק חדש בחיינו. קשה יותר, כואב יותר, פחות שמח, פחות מלא באהבה. אני ומשפחתה וחבריה של ג'ו הולכים לעבוד בכל רגע של חיינו בלאהוב ולטפח את ילדינו ולהילחם נגד השנאה שהרגה את ג'ו. ג'ו האמינה בעולם טוב יותר והיא נלחמה למענו כל יום בחייה עם אנרגיה וחשק לחיים שהיו מתישים את רוב האנשים".

"היא הייתה רוצה שני דברים מעל כל האחרים שיקרו עכשיו - אחד הוא שילדינו היקרים יהיו מורעפים באהבה, ושתיים, שכולנו נתאחד בלחימה נגד השנאה שהרגה אותה. לשנאה לא חייבת להיות דת, גזע או "אני מאמין", אבל היא מרעילה. לג'ו לא היו שום חרטות לגבי חייה, היא חיה כל יום במלואו", סיכם ברנדן.
ראש ממשלת בריטניה דייויד קמרון, ספד לה ואמר: "איבדנו כוכבת גדולה. ג'ו הייתה חברת פרלמנט נהדרת עם חמלה ענקית ולב גדול. מחשבותיי נתונות למשפחתה".

ראש עיריית לונדון לשעבר, בוריס ג'ונסון, שנמנה על המבקשים להוציא את בריטניה מהאיחוד האירופי, אמר כי הוא "עצוב ומזועזע לשמוע על מותה של ג'ו קוקס. מחריד שחברת פרלמנט תאבד את חייה רק בשל שעשתה את הטוב ביותר בשביל הבוחרים שלה". 

הפוליטיקאי אד מיליבנד, יו"ר האופוזיציה לשעבר, אמר בעקבות הידיעה על מותה: "לבי נשבר על האובדן של ג'ו קוקס ועל ברנדן וילדיהם. היא הייתה מאלת חיים ושמחה. מילים מרגישות חסרות תקנה כעת".

קודם לכן היום, קוקס נרצחה כשנורתה ונדקרה בצפון אנגליה, במהלך סיור בעיירה בירסטול, הסמוכה ללידס. לאחר טיפול רפואי בבית החולים המקומי, נקבע כאמור מותה. עד ראיה סיפר לרשת "סקיי ניוז" כי האדם החשוד ברצח, דקר את קוקס, ירה בה שלוש פעמים וגרר אותה על הרצפה בשיערותיה - עד שנתפס. 

די קולינס, מפקדת המשטרה המקומית הזמנית של מערב יורקשייר, אמרה בהצהרתה כי אדם נעצר זמן קצר לאחר המתקפה על חברת הפרלמנט ג'ו קוקס. "כלי נשק, כולל רובה, נמצאו גם הם. בשעה 13:48 נקבע מותה של ג'ו קוקס על ידי רופא שעבד עם צוות הפראמדיקים שטיפלו בפציעותיה הקשות", אמרה קולינס והוסיפה: "זוהי חקירה מאד משמעותית עם מספר גדול של עדי ראיה שהמשטרה מדברת איתם כעת. ישנה זירת פשע גדולה ומשמעותית וישנה נוכחות גדולה של משטרה באזור. החלה חקירה מלאה על מנת לבסס את המניע למתקפה הזאת".

הרקע לרצח עדיין אינו ברור, אבל יתכן כי קשור למשאל העם הצפוי בבריטניה ביום שלישי הקרוב, ובו יקבע אם בריטניה תישאר באיחוד האירופי או תצא ממנו. קוקס הייתה תומכת נלהבת בהישארותה של בריטניה באיחוד.