הקמפיינים היריבים לקראת משאל העם הדרמטי ביום חמישי על יציאת בריטניה מהאיחוד האירופי התחדשו אתמול אחרי הפסקה של שלושה ימים בשל רצח חברת הפרלמנט ג'ו קוקס. על פי הסקרים החדשים, ישנו יתרון קל לתומכי ההישארות, אולם חוסר הוודאות יישמר קרוב לוודאי עד לרגעי ההכרעה עצמם. 

בשבוע שעבר פתחו תומכי הפרישה הבריטית מהאיחוד (Brexit) פער של כ־6% ונראו בדרך לניצחון. אולם אתמול התפרסמו סקרים חדשים שנערכו אחרי הרצח של קוקס, ומהם עולה כי תומכי ההישארות, בהובלתו של ראש הממשלה דיוויד קמרון, הצליחו להתאושש, אם כי אין יתרון חד־משמעי לאחד הצדדים. 
לפי הסקר שפורסם ב"מייל און סאנדיי", מחנה ההישארות מקבל 45% לעומת 42% לתומכי הפרישה, ואילו לפי הסקר של "האובזרבר" יש שוויון של 44% בין שני המחנות. בסקר של ה"סאנדיי טיימס" הוביל מחנה תומכי הפרישה באחוז אחד בלבד על פני מחנה ההישארות – 44% מול 43%. 

ראש הממשלה הבריטי הזהיר אתמול כי אם בריטניה תעזוב את האיחוד האירופי, זו תהיה "טעות ענקית" וכי "אין דרך חזרה". "זה יהווה הורדה קבועה של מעמדנו בעולם; השפלה עצמית עבור מדינה גאה וחשובה כמו שלנו", כתב קמרון במאמר ב"סאנדיי טלגרף". "לכן כל בנות הברית שלנו רוצות שנישאר. רק האויבים שלנו רוצים שנעזוב. אני אומר: אנחנו לא המדינה ה־28 של האיחוד – אנחנו שחקן גלובלי חשוב מאוד. ולכן עלינו להישאר". 

מנגד, שר המשפטים מייקל גוב, ממובילי מחנה הפורשים, הכריז כי הצבעה בעד עזיבת האיחוד תהפוך את בריטניה ל"מגדלור פרוגרסיבי". "אנשים צריכים להצביע בעד דמוקרטיה, ובריטניה צריכה להצביע בעד תקווה", אמר, "אני לא יכול לחזות את העתיד, אבל אני לא מאמין שעזיבת האיחוד האירופי תהפוך את מעמדנו הכלכלי לגרוע יותר, אני חושב שזה יהיה טוב יותר". 
אחרי שהצהובון "הסאן" הכריז בשבוע שעבר על תמיכתו ביציאה מהאיחוד, הכריזו אתמול שאר העיתונים המובילים בממלכה המאוחדת על עמדותיהם לקראת המשאל. ה"מייל און סאנדיי" ו"האובזרבר" הכריזו כי הם תומכים בהישארות בריטניה בגוש האירופי. "בשביל בריטניה בינלאומית, ליברלית ופתוחה, אנחנו צריכים להישאר חלק מהאיחוד האירופי", נכתב בכותרת של "האובזרבר". 
ה"סאנדיי טלגרף" וה"סאנדיי טיימס" קראו לקוראיהם לתמוך בפרישה מהאיחוד. "כן, אנחנו חייבים להיות מוכנים לקשיים, אבל עלינו להיות רגועים", נכתב ב"טיימס". "ההצבעה הזו היא ההזדמנות הטובה ביותר שתהיה לנו אי פעם לעצור את המצעד המתמשך לעבר הפרויקט של אירופה מרוכזת, שמונע על ידי הפגמים שמושרשים בגוש היורו".
שר החוץ של לוקסמבורג, ז'אן אסלבורן, הזהיר אתמול כי אם בריטניה תעזוב, תהיה לכך השפעה על מדינות אחרות, אולם הצהיר כי הרעיון של האיחוד האירופי לא ייפגע. "אי אפשר לשלול את הרעיון שעזיבה בריטית תוביל לאפקט דומינו במזרח אירופה", אמר בראיון ל"טגס־שפיגל" הגרמני. "נסיגה בריטית תהיה אובדן רציני. אבל בלי קשר למשאל העם על החברות הבריטית באיחוד האירופי, הפרויקט של שלום אירופי יימשך".