איש העסקים, ארנו מימרן, נידון היום (חמישי) לשמונה שנות מאסר בשל הונאת הענק בה לקח חלק ועליה עמד למשפט בצרפת. כזכור, במסגרת החקירה התברר כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קיבל לכאורה כספים מאיש העסקים, כשעל הסכום והמועד יש חילוקי דעות. יחד עם מימרן נידונו למאסר עוד שני אנשים, כשעל אחד מהם, מרקו מולייק, נגזר הדין שלא בפניו, וההערכה היא כי הוא שוהה בישראל. השניים ייאלצו לשלם גם קנס של מיליון אירו. 
מימרן הוא הוכנס מיד למעצר אחרי הקראת גזר הדין,

הנאשמים ייאלצו להחזיר 283 מיליון אירו לאוצר הצרפתי. כזכור, במהלך המשפט, מימרן, איש העסקים בן 44, טען שהעביר לו כספים, אך בכל פעם שינה מדי פעם גם את גובה הסכום וגם את התקופה שבה עבר הכסף. במסגרת הפרשה, רכשו מימרן ושותפיו אשראי של מאות טונות פחמן דו-חמצני במדינות האיחוד האירופי, ומכר אותו שוב בצרפת, ללא תשלום מס.
שמו של מימרן עלה לכותרות בישראל, לאחר שהעיד כי העניק לראש הממשלה בנימין נתניהו כמיליון אירו במהלך קמפיין הבחירות בשנת 2009. לפני חודש הורה היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לבחון את טענתו. במסיבת עיתונאים שערך נתניהו התייחס במוסקבה בחודש שעבר התייחס לטענות. לדבריו, "ההר הוליד בקושי עכברון. מדובר על תרומה חוקית ומפוקחת לקרן שהקמתי לטובת מדינת ישראל, כשהייתי אזרח פרטי ב-2001. אז יצא כל האוויר".