חוגגים עצמאות: בצל הפיגועים הקשים בשנה החולפת ולאחר ההפסד בגמר היורו - צרפת חוגגת היום (חמישי) את "יום הבסטיליה", שהוא יום העצמאות הרשמי של צרפת והיום שמסמל את המהפכה הצרפתית. חגיגות "יום הבסטיליה" מצוינות בתהלוכות, מצעדים צבאיים, זיקוקים וצבעים המסמנים את החג הלאומי הרשמי של צרפת.



יום הבסטיליה 2016, חגיגות בצרפת. צילום: רויטרס

סטודנטים צרפתים ביום הבסטיליה. צילום: רויטרס
סטודנטים צרפתים ביום הבסטיליה. צילום: רויטרס



הנשיא פרנסואה הולנד במצעד יום הבסטיליה. צילום: רויטרס
הנשיא פרנסואה הולנד במצעד יום הבסטיליה. צילום: רויטרס



צילום: AFP
צילום: AFP



בריאיון המסורתי לכבוד "יום הבסטיליה", נשיא צרפת פרנסואה הולנד התייחס לטרור הקשה שחוותה מדינתו ואמר כי "צרפת לא תאריך את מצב החירום שנקבע בעקבות מתקפת הטרור בחודש נובמבר שנה שעברה מעבר לנובמבר הקרוב. אנחנו לא יכולים להאריך את מצב החירום עד בלי סוף. זה לא הגיוני". צרפת האריכה פעמיים את מצב החירום, הנותן למשטרה ולסוכנויות הביטחון סמכויות נוספות.



"יום הבסטיליה" נחגג באופן רשמי החל משנת 1879, אז נקבע כחג לאומי, 90 שנים לאחר המהפכה הצרפתית. גם בישראל יחגגו הערב במספר מוקדים את החגיגה הצרפתית. בתל-אביב יקיימו שגרירות צרפת והמכון הצרפתי בישראל בשיתוף עיריית תל אביב-יפו, מסיבה בחוף פרישמן, מול שגרירות צרפת. כמו כן, צפויות חגיגות נוספות בכיכר העצמאות בנתניה ובעיר התחתית בחיפה שם במהלך הערב יוצבו דוכני אוכל, תנוגן מוזיקה חיה של דיג'יי, יתקיים מופע זיקוקים לצד מוזיקה צרפתית ואוכל צרפתי.