המחבל הדורס שביצע הלילה את הפיגוע בניס הוא צרפתי-טוניסאי בן 31, כך לפי הודעה של מקור משטרה צרפתי הבוקר (שישי) לסוכנות הידיעות רויטרס. עוד דווח כי הדורס הוא היה מוכר למשטרה בשל פשעים שלא היו בעלי אופי טרוירסטי, אותם ביצע בעבר. עד כה, אף ארגון טרור לא לקח אחריות על מתקפת הדריסה שאירעה הלילה במהלך חגיגות יום העצמאות של צרפת, כשהמחבל שנסע במשאית דהר אל עבר ההמון, רצח תוך כדי הנסיעה 84 בני אדם ופצע כמאה נוספים. בין הפצועים, 18 בני אדם שמצבם מוגדר אנוש. במהלך נסיעתו, נורה המחבל למוות ע"י גורמי משטרה שהגיעו למקום, וברכבו נמצאו מספר רובים ורימוני יד.


הפיגוע בניס

עד ראייה שהיה במקום סיפר על המראות הקשים בזירה: "ראיתי גופות בכל מקום, אנשים נדרסו ונורו והיו שם יותר מ-100 פצועים". עד נוסף סיפר כי "המשאית נכנסה באנשים לאורך זמן רב והצליחה לפגוע בהרבה מאוד מבלים, דרסה כמה שאפשר, עד שנעצרה. לאחר מכן נרשמו חילופי אש בין המחבל לבין השוטרים". 



אזרחים מתפנים מזירת הפיגוע. צילום: רויטרס



"נילחם במגפת הטרור:" הוארך מצב החירום בצרפת


עם ההודעה כי מדובר בפיגוע, נשיא צרפת פרנסואה הולנד קיים דיון חירום ואחריו מסיבת עיתונאים, בה הודיע על הארכת מצב החירום במדינה לשלושה חודשים נוספים. "הזוועה הכתה שוב בצרפת", אמר הולנד, "ב-14 ביולי, יום חגנו, משאית דרסה ורצחה 80 אנשים, בהם ילדים, בניס. זוהי התקפת טרור שאסור להתעלם ממנה וזה ברור שעלינו לעשות הכל כדי להלחם במגיפת הטרור. הנהג נורה אבל אנחנו נזהה אותו ונגיע לנוספים דרכו".

"צרפת הותקפה ביום חגה כי זכויות אדם הם מטרת הטרור, אני משתתף בצער המשפחות מטעם האומה. אחרי פריז גם ניס הותקפה, צרפת כולה נתונה תחת איום הטרור האסלאמי, תחת נסיבות אלה, עלינו להראות נחישות", הדגיש הנשיא הצרפתי. "בעצת ראש הממשלה ובהסכמת שרי הביטחון, נאריך את מצב הביטחון בשלושה נוספים ונזמן מילואים למשטרה אותם נוכל להציב בגבולות. דבר לא יגרום לנו להיכנע או להרים ידיים. אנו נחזק את פעולותינו בסוריה ועיראק ונילחם במי שתוקפים אותנו", אמר. הולנד אף הודיע כי בכוונתו לנסוע לניס "יחד עם ראש הממשלה, בכדי לחזק את העיר. צרפת הוכתה על ידי הטרגדיה המפלצתיות הזאת, שרצתה להרוג עשרות אנשים שבאו לחגוג. צרפת נפגעה, אבל היא חזקה ותמיד תהיה חזקה יותר מהפנטים שתקפו אותה". 
 

הנשיא הולנד בחגיגות העצמאות של צרפת, שעות לפני הפיגוע. צילום: רויטרס


 נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, גינה גם הוא את פיגוע הטרור והציע לצרפת "כל עזרה שתצטרך" בחקירתו. גם המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ צייץ: "עוד התקפה נוראית, הפעם בניס, צרפת. הרוגים ופצועים רבים, מתי נלמד? המצב רק מתדרדר". המועמדת הדמוקרטית לנשיאות הילרי קלינטון, הביעה גם היא התייחסותה לפיגוע ואמרה שהמערב נמצא במלחמה, אך נוכחות בקרקע לא תכריע אותה. לדבריה, את המאמץ נגד דאעש יש לקיים בעזרת מודיעין ולטפל במגייסי הטרור באינטרנט.

מנין הנרצחים עלה ל-84. זירת הפיגוע בניס. צילום: רויטרס