מיהו נהג המשאית שהפך את חגיגות יום הבסטיליה בעיירת הנופש ניס, צרפת, למתקפת טרור מדממת ואכזרית בה נרצחו כ-84 בני אדם ונפצעו 202 בני אדם נוספים? מכריו של מוחמד לאחוויג' בוהלל בן ה-31, שהיה אזרח צרפת שהיגר מטוניסיה, מספרים על אדם מסוגר ומאיים, שייתכן שסבל מדכאון לאחר גירושיו מאשתו.



בוהלל היה נשוי ואב לשלושה ילדים, אך בשנתיים האחרונות הוא ואשתו חג'ר חאלפלה היו בתהליכי גירושים, שהפכו לרשמיים לאחרונה. הסיבה שנפרד מאשתו, ככל הנראה, היא ויכוחים אלימיים ביניהם. אשתו של בוהלל נלקחה למעצר הבוקר. וואליד חמו, בן דודה של אשתו של המפגע, אמר ל"מייל אונליין" כי "בוהלל לא דתי. הוא לא הלך למסגד, לא התפלל, לא קיים את הרמאדן. הוא שתה אלכוהול, אכל חזיר ועשה סמים. הוא לא היה מוסלמי, הוא היה חתיכת חרא. הוא הרביץ לאשתו". חמו סיפר כי בת דודתו "נמצאת עם המשטרה. לקחו אותה בשעות הבוקר כדי להגן עליה. היא נתנה עדות בתחנה". בלשים פשטו היום על דירתם של בני הזוג, הממוקמת בשכונת עוני בניס. 



תמונתו של המחבל. צילום שהופץ על ידי רשת "אל ג'זירה"



הדיווחים של שכניו משלימים את התמונה. שעות ספורות לפני אירוע, סיפר אחד משכניו, כי "ביום חמישי הוא שתה עם עמיתו לעבודה והם התווכחו. העמית אמר 'אתה לא שווה כלום', ובוהלל ענה לו 'עוד תשמע עליי'". שכנה בשם חנן סיפרה כי "הוא היה מסתכל עלינו מוזר והיינו מתחמקים ממנו". שכן אחר תיאר אותו כ"מפוקפק, לא היה יוצר קשר עין". שכן נוסף, נאסים, סיפר כי בוהלל "שתה, היה רודף נשים ויצא למועדונים. הוא לא היה מוסלמי קיצוני. הוא לא היה דתי בכלל" .לאחר שפורסם כי האקדחים שנמצאו במשאית שלו היו מזוייפים, וכי הרימון לא היה ניתן לתפעול, שאל וויסאם השכן "למה? מה הפואנטה של זה?".


היה מוכר לרשויות החוק

בוהלל שהיה מוכר לרשויות החוק בצרפת מאז חודש ינואר בגלל פשעים קטנים. הוא איבד את עבודתו כנהג משלוחים כשנרדם על ההגה והתנגש בארבע מכוניות. עוד ידוע כי השתתף בקטטה בפאב. לפני שנהרג צעק בוהלל 'אללה אכבר'. למרות שעד כה נראה כי הוא פעל לבדו, ארגוני טרור בירכו על המתקפה.



המפגע דרס את החוגגים ביום הבסטיליה, יום העצמאות של צרפת. המתקפה שלו הייתה אכזרית במיוחד כיוון שמדובר בחג משפחתי. בין ההמונים ברחובות היו ילדים רבים שנפגעו כאשר שעט עם המשאית אל הטיילת ודרס עשרות בני אדם. 



בסרטון וידאו שתיעד את הפיגוע נראית המשאית דוהרת בטיילת של ניס, כשהיא דורסת את העומדים בדרכה. עוד ניתן לראות כי בשלב מסוים נראה אופנוע נוסע לצדה, כשלפתע הרוכב נוטש את האופנוע ומנסה לעלות על המשאית על מנת לעצור אותה. על פי הדיווחים, לאחר נסיעה של כשני קילומטרים, ירד הנהג מן הרכב והחל לירות לעבר העוברים ושבים, עד שחוסל על ידי המשטרה. 



בעקבות האירועים, ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס הכריז כי החל ממחר יציינו במדינה שלושה ימי אבל לאומי. לדבריו של ראש הממשלה הצרפתי, הטרור הוא "איום שמכביד על צרפת, אך אנו לא נתערער בגללו". בתוך כך, בצרפת נשמעה ביקורת על חוסר המוכנות של המדינה להתמודד מול איומי הטרור.