ההפיכה בטורקיה: בעוד טרם התבררו הפרטים על ההפיכה, התראיינה ישראלית תושבת טורקיה לרשת ב' ואמרה כי "המצב מאוד מאוד חם, שדה התעופה סגור, לא מרשים לא נחיתה ולא שום דבר. יש מטוסים בשמים, כל הרחובות מלאי רכבים, כולם רצים הביתה, כולם מבוהלים. כרגע אף אחד לא יודע מי נגד מי, האם הצליחה ההפיכה או לא. אנשים לא יכולים להגיע כי הגשרים סגורים ואנשים בורחים לכל מי שהם מכירים העיקר להגיע הביתה. יש תחנות שאומרות שהצבא ניצח ויש תחנות שהן בעד הממשל וכל אחד אומר משהו אחר".



לאחר דיווחים על ארועים חריגים בבירת טורקיה, אנקרה, ובאיסטנבול, מסר הצבא הטורקי הודעה לפיה הוא השתלט על השלטון במדינה "כדי לשמור על הסדר הדמוקרטי ולשמור על זכויות האדם". הצבא הדגיש בהודעתו כי כל יחסי החוץ של טורקיה ישארו כשהיו וששלטון החוק עומד בעדיפות עליונה. סוכנות הידיעות הטורקית AA דיווחה כי הרמטכ"ל מוחזק כבן ערובה על ידי החיילים שמבצעים את ההפיכה.



ראש מפלגת "הצדק והפיתוח" דיווח כי כוחות הצבא הגיע לבניין המפלגה וביקש מאנשי המפלגה לעזוב. שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, אמר כי יש להמנע ממרחץ דמים בטורקיה, וכי יש ליישב את המחלוקות באופן חוקי. ג'ון קרי מזכיר המדינה האמריקאי אמר: "אני חושב שלא ראוי שאגיב, אין לי פרטים, אני מקווה שתהיה יציבות שלום והמשכיות בטורקיה".



דקות ספורות לפני כן מסר ראש הממשלה בינאלי אילדרים כי "מספר יחידות בצבא ניסו לבצע הפיכה, הם ישלמו מחיר גבוה על כך". לדבריו כוחות הביטחון נקראו "לבצע את מה שצריך". עוד הוסיף כי מספר אנשים "ביצעו פעולה בלתי חוקית שהיא מחוץ לשרשרת הפיקוד. הממשלה שנבחרה בידי העם נשארת בשלטון. הממשלה הזאת תתחלף רק כשהעם ירצה בכך". ארדואן, שנמצא בשלטון מאז 2003, טרם הגיב לארועים, דיווחים בעניינו טוענים כי הוא "נמצא במקום בטוח".