שלושים ושש שנה לאחר ההפיכה הצבאית האחרונה בטורקיה, נראה כעת כי המדינה עומדת בפני עידן חדש, שבתחילה צפוי להיות צבאי. בשעות הערב המאוחרות, החלו אנשי צבא להשתלט על מקומות אסטרטגיים במדינה, הן באנקרה ובאיסטנבול. מי שהובהל למקום מבטחים, היה נשיא המדינה, רג'יפ טאיפ ארדואן. 



באחת התמונות המדהימות ביותר, נראה הנשיא, שהיה בחופשה בבודרום, כשהוא מדבר דרך הטלפון נייד, דרך הפייס-טיים עם המראיינת מרשת CNN טורקיה, בסצנה שנראית פשוט לא אמיתית.



במהלך השיחה, קרא ארדואן לאזרחים לצאת לרחובות ולא לתת לחיילים להשתלט על המדינה: "יש כאן קבוצה של אנשי צבא, תומכי גולן (שותפו של ארדואן, שהפך להיות אויבו לפני כשלוש שנים): "צאו לרחובות, ותרחיקו אותם משדות התעופה. ההפיכה הזאת לא בוצעה ע"י הדרג הבכיר של הצבא, שמעתי את החדשות על הרמטכ"ל נלקח לשדה התעופה. אנחנו עומדים להגיב בחומרה ובתקיפות, כל אחד שהשתתף בהפיכה הזאת, ישלם על כך".



על פי דיווח ברשת NBC, הנשיא היה בחופשה בבודרום, כשההפיכה תפסה אותו בהפתעה. מדובר במהלך של אלפי חיילים. הוא רצה בתחילה לנחות באיסטנבול, אך שם הובהר כי לא יקבל אישור נחיתה, ועל פי הדיווחים, ביקש מקלט מגרמניה. עוד דיווחים במדינה מצביעים על כך שהרמטכ"ל הטורקי נהרג".