פיגוע הדריסה בניס: חמישה בני אדם הקרובים למחבל מוחמד לוחג' (31), כולל אשתו, נעצרו, כך נחשף היום (שבת) על ידי משטרת צרפת. לוחג', שביצע את פיגוע הדריסה במצעד ''יום הבסטיליה'' בטיילת של ניס, דהר אל תוך ההמון וגרם למותם של 84 בני אדם, ביניהם 10 ילדים ולפציעתם של 202, מתוכם 52 במצב אנוש. בדברים שנכתבו בסוכנות הידיעות "אל אעמאק" המזוהה עם דאעש נכתב: "הוא עשה את הפיגוע בתגובה לתקיפות של מדינות הקואליציה, ורצה לכוון נגד האזרחים של מי שנלחם נגד דאעש". 



ארגון דאעש נטל אחריות על הפיגוע הנוראי ומסר כי המחבל היה "חייל של המדינה האסלאמית". המחבל, המוכר למשטרה, היה בעל דרכון צרפתי והתגורר בריביירה הצרפתית כאשר הסתבך בעבר עם החוק. שר הפנים הצרפתי, ברנר קושנר, מסר בנוגע להתמודדות של מדינתו עם הטרור: "המחבל הקצין מהר מאוד וסוג המתקפה הזו מראה על הקושי הרב של המאבק בטרור".



הנשיא הולנד בניס, צילום: רויטרס
הנשיא הולנד בניס, צילום: רויטרס



נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, נפגש עם ראשי ההגנה והביטחון של צרפת ועם שרי ממשלתו. הנשיא קרא לאחדות לאומית בצרפת ואמר: "אנחנו נמצאים בתקופה שבה כבר ראינו את זה קורה, יש פיתויים לבצע פילוג במדינה. אנחנו נתמודד עם האיומים הללו ועלינו לזכור לשמור על הלכידות של צרפת". בתוך כך, הולנד האריך את מצב החירום במדינה בשלושה חודשים. מצב החירום ברחבי צרפת נמשך כבר שמונה חודשים, ממתקפת הטרור ב-13 בנובמבר בפריז שביצע דאעש והביא ל-130 הרוגים. 



כזכור, צרפת חוותה גל פיגועי טרור רצחני במיוחד בסוף השנה שעברה, כאשר במהלך חודש נובמבר נרצחו 132 בני אדם וכ-80 נוספים נפצעו בהתקפת טרור ברחובות פריז, שהתחילה במועדון הבטקלן ונמשכה בפיגוע התאבדות במסעדה ליד אצטדיון סטאד דה פראנס בו נערך משחק כדורגל. ניס, בה התרחש הפיגוע שאירע ביום חמישי, הייתה חלק מהערים שאירחו את משחקי היורו שנערכו בצרפת בחודש שעבר והסתיימו לפני שבוע. בזמן הטורניר, צרפת הייתה בכוננות גבוהה בשל החשש כי גורמי טרור ינסו לפגוע בשוהים במקום.