גרמניה תחת מתקפה: 12 בני אדם נפצעו בפיגוע שהתרחש הלילה (ראשון) בבר באנסבך, גרמניה, שלושה מהם באורח קשה. מבצע הפיגוע, שנשא על גופו את מטען החבלה, הוא פליט סורי בן 27 שבקשת המקלט שלו נדחתה, כך אמר בכיר בווארי במסיבת עיתונאים. שר הפנים הבווארי יואכים הרמן אמר כי הפליט ניסה לבצע פיגוע התאבדות פעמיים קודם לכן. הפעם לא ברור אם התכוון להתאבד או להשאיר את מטען החבלה במקום ולפגוע באחרים, כך לפי התקשורת הגרמנית.



זירת הפיגוע באנסבך

הפיגוע התרחש בבר שנמצא סמוך לאזור בו התקיים פסטיבל מוזיקה בשטח פתוח, והשר הרמן מסר כי המחבל ניסה להכנס לאזור הפסטיבל אך נכשל. לאחר הפיצוץ יותר מ-2,000 איש פונו מהמקום, כך דיווחה המשטרה. הרשויות בגרמניה מסרו כי בתרמילו נמצאו ברגים ומסמרים, בניסיון ברור לגרום נזק מירבי. האירוע עדיין לא אושר באופן רשמי כמתקפת טרור איך כל הראיות מובילות את הרשויות לשם.


הפיגוע מתרחש לאחר רצף התקפות שחוותה גרמניה. רק אתמול גבר רצח אישה הרה באמצעות מצ'טה, ופצע שני שוטרים. לפי סוכנות הידיעות רויטרס, התוקף פעל ככל הנראה לבדו והוא היה מעורב בתקריות אלימות קודמות, בהן נפצעו בני אדם רבים. במשטרה ביקשו להדגיש כי נכון לרגע זה "אין אינדיקציה לאירוע על רקע טרור". עד ראייה, שעמד בסמוך לגבר התוקף, סיפר ל"בילד" הגרמני כי רבים נסו בבהלה בניסיון להימלט מהחמוש. "הוא רץ עם המצ'טה שלו, אפילו ליד הניידת המשטרתית, הוא לחלוטין יצא מדעתו", אמר והוסיף: "נהג רכב שהיה במקום לחץ על הגז על מנת לדרוס אותו, ואז ראיתי אותו שוכב שרוע על הקרקע ולא זז".


התוקף במצ'טה בגרמניה ברגע המעצר. צילום מסך: טוויטר




במהלך סוף השבוע התרחשה תקיפה במרכז קניות במינכן בה נרצחו תשעה בני אדם, מהם שבעה נערים. היורה, עלי סונובלי, בן 18 מוצא איראני היה אדם בודד ולוקה בנפשו ולא היה לו קשר לארגון דאעש או לארגון טרור אחר, כך לפי המשטרה המקומית. בחיפוש בביתו נמצאו מסמכים בהם טען שסבל מבריונות בבית הספר וכי לקה במחלת נפש. עוד נתגלה בפשיטה כי הוא קרא על מקרי ירי המוני לפני שיצא למרכז הקניות אולימפיה, שם בוצע הטבח.

כוחות מיוחדים מחוץ למרכז הקניות אולימפיה, בשבוע שעבר. צילום: רויטרס