צבא מצרים הודיע היום (חמישי) כי חיסל את מנהיג ארגון המדינה האסלאמית בסיני, אבו דעא אל אנסרי. ההודעה של צבא מצרים התפרסמה על ידי דובר הצבא בעמוד הפייסבוק שלו. אם אכן החיסול בוצע כפי שטוען הצבא, מדובר במכה קשה ביותר לארגון הטרור שלפני כשנתיים נשא את השם "אנסאר בית אל-מקדס" ואשר נשבע אמונים למנהיג דאעש, אבו בכר אל-בגדאדי. לפי הדיווחים מנהיג דאעש בסיני חוסל בסדרה של תקיפות אוויריות ליד העיר אל עריש, בעת פגישה שקיים עם עוזריו. עוד נטען כי בתקיפה נהרגו 45 לוחמים של המדינה האסלאמית וכן הושמדו מצבורי נשק ותחמושת ששימשו אותם. אם כן המידע נכון, ניתן להעריך כי התקיפה בוצעה על סמך מידע מודיעיני מדויק ביותר.



ההודעה היום מגיעה לאחר שלפני שלושה שבועות פרסם אתר החדשות "בלומברג" כי כלי טיס של ישראל מסייעים בתקיפות נגד דאעש בסיני. על פי הדיווח, התקיפות בוצעו בידיעתה ובברכתה של מצרים. בנוסף, לפי "אינטלג'נס אונליין", כתב עת צרפתי, יחידה 8200 של אמ"ן, מסייעת למאמצי צבא מצרים במלחמתו בדאעש בסיני וזאת לצד יחידות מקבילות שעוסקות ביירוט תשדורות ופענוח צפנים של המודיעין האמריקאי, הבריטי והצרפתי. 



בעבר טענה ישראל כי דאעש פועל בשיתוף פעולה עם חמאס בסיני. מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף יואב פולי מרדכי, חיזק לפני חמישה חודשים את החשש במערכת הביטחון משיתוף הפעולה ההולך ומתחזק בין דאעש בסיני לבין ארגון הטרור חמאס, בראיון לאתר פלסטיני "דונייא אל וואטן".



 חברי ארגון דאעש. צילום: אל מיאדין
חברי ארגון דאעש. צילום: אל מיאדין



הדיווח על החיסול מתרחש במסגרת מאבק בדאעש עליו הכריזה מצרים. לפני כשלושה חודשים דווח כי צבא מצרים התחיל להשתמש במטוסים ללא טייס לתקיפות שהוא מנהל נגד ארגון המדינה האסלאמית בסיני. על פי הדיווח באתר "אילאף", המטוסים הם מסוג wing loong, אשר נרכשו והוכנסו לפעילות צבאית בחצי האי סיני.



המקור הביטחוני המצרי סיפר בחודש מאי כי צבא מצרים מגדיר את פעילותו במלחמה נגד הטרור בסיני. יש לציין כי גנרל מוחמד סמיר, דובר צבא מצרים, אמר בזמנו כי החל "מבצע זכות החלל שמטרתו לטהר את סיני מהטרוריסטים", כלשונו. מאז חודש אפריל תקפו מטוסים של חיל האוויר המצרי עשרות מוצבים של דאעש בסיני ועל פי הפרסומים נהרגו במהלכם עשרות לוחמים.