שני ישראלים נהרגו היום (שבת) בתאונת טיפוס הרים בגאורגיה, יחד עם שני מטפסים מלאומים אחרים. לפי הודעת דובר משרד החוץ בנושא, האירוע הטרגי התרחש בטיול שקיימו הארבעה בהר אושבה, שבצפון מערב המדינה. לא נמסרו פרטים נוספים על זהותם של ההרוגים, שמצאו את מותם בנסיבות טרגיות. הנסיבות שהובילו לתאונה הקטלנית נבדקות.



החיפושים אחר השניים החלו לאחר שנותק עמם בקשר ביום חמישי, והם אותרו היום ע"י יחידת המחלצים המקומית. במשרד החוץ פעלו לזיהוי הגופות לפני הטסת ההרוגים לישראל, והודעה נמסרה למשפחותיהם.



שלושה הרוגים ישראלים ביממה


לפני כחודש נהרגו שלושה ישראלים בשתי תאונות שונות שאירעו באותו היום ברחבי העולם. בראשונה, נהרגו צעיר וצעירה נהרגו בתאונת דרכים בכביש 70 שבקליפורניה, ארצות הברית. צעירה נוספת נפצעה בתאונה זה באורח בינוני. הקונסול הישראלי בסן פרנסיסקו, גבי דותן, הגיע לבית החולים של העיר צ'יקו, לשם פונו הישראלים, וקישר בין המשפחות לשלטונות המקומיים. בתאונה השנייה שאירעה באותו היום בקובה, נהרג ישראלי נוסף, שטבע באחד מהאגמים של עמק ויניאליס שבמערב המדינה. גופתו של הצעיר נמשתה ביום שישי בעזרת צוללן ונציג מהמשטרה המקומית והודעה על מותו נמסרה למשפחתו בארץ.



עמק ויניאלס בקובה. צילום:Severin.stalder, ויקיפדיה



חודשיים קודם לכן, נהרג ישראלי בשנות ה-20 לחייו בסן אנדרס, אי תיירותי בקולומביה. הישראלי נפגע בתאונת דרכים בעת שטייל באי עם חבריו, מותו נקבע בבית חולים מקומי. יממה לפני מותו, נהרגו אם ובתה בתאונת דרכים בשווייץ. התאונה אירעה בכפר קווינטו שלפני העיירה ארולו, בחלקה האיטלקי של שווייץ והתרחשה בשעות אחר הצהריים בכביש מהיר, כאשר יצאו ממילאנו כדי לעבור את הגבול מאיטליה לשווייץ ברכב שכור. שגרירות ישראל בברן ליוותה את האירוע מקרוב והקונסול אלי סנה זיהה את הגופות, יחד עם יעל לוי מהמחלקה לישראלים בחו"ל. השניים טיפלו בהבאת הגופות ארצה ומסרו את ההודעה על מותן של השתיים לבני משפחתן.



ארולו שבשווייץ, ארכיון. צילום:רויטרס