קואליציית הכוחות הדמוקרטיים בסוריה, ארגון גג המאגד בתוכו את המליציה הכורדית, ה-YPG וארגוני מורדים ערבים מתונים, הודיעה היום (שבת) כי הצליחה לשחרר מידי ארגון דאעש את רובה של העיר מנביג' בצפון סוריה. המורדים טוענים כי הם הצליחו לבודד את יתר כוחות ארגון הטרור בעיר בשני כיסים קטנים.

"הצלחנו לשחרר למעלה משמונים אחוז מהשטח הבנוי של העיר ובודדנו את כוחות דאעש בצפונה ובדרומה של העיר", נכתב בהודעה שפרסמה הקואליציה. ההודעה מגיעה לאחר שלפני יומיים הכריז הארגון הכורדי כי הצליח לכבוש את שני הרבעים המרכזיים של העיר ואף פרסם תמונות של ההרס שנגרם להם במהלך הלחימה.
ניצחונם של הכורדים ובעלי בריתם בא לאחר יותר מחודשיים מאז נפתח המבצע לשחרורה של העיר ולפתיחת הדרך אל בירת ארגון דאעש, העיר א-ראקה, השוכנת ממזרח למנביג'. ארגון דאעש ערך מספר מתקפות נגד במטרה להסיר את המצור הכורדי על העיר ואף הצליח לכבוש מחדש מספר כפרים במהלך מקפה לפני כשבועיים, אך הארגון נהדף על ידי הכוחות הכורדיים המגובים בהפצצות של מטוסי הקואליציה האמריקאית. 

מורדים כורדים בעיר מנביג'. צילום: רויטרס

נפילת מנביג' לידי הכורדים עשויה להתברר כאסון לכוחות דאעש, זאת משום שהעיר חולשת על הדרכים המובילות לרצועת השטח האחרונה הנמצאת בידי ארגון דאעש המחוברת לגבול הטורקי, ממנו מקבל הארגון אספקה ומתנדבים זרים. התקדמותם של המורדים הסונים ממערב, מכיוון העיירה אל רע'י, כמו גם של כוחות כורדים מכיוון מנביג', עשויה לנתק את ארגון דאעש ממעבר הגבול האחרון המוחזק בידיו.
בתוך כך, התחדשה הלחימה בעיר הגדולה ביותר בצפון סוריה, חאלב. על פי דיווח מהמורדים במשטרו של הנשיא בשאר אל אסד, תקפו לוחמי הכורדים עמדות ארטילריה של צבא המשטר והצליחו לכבוש כמה מהן, זאת על אף המצור של כוחות המשטר על העיר. מצבאו של אסד יצא דיווח המכחיש את ההצלחות של המורדים וטען כי המתקפה נהדפה באבדות כבדות למורדים.