תחרות מיס יוניברס בפיליפינים מהווה מטרה לארגון הטרור? תחרות מיס יוניברס, אשר מתוכננת להתקיים בפיליפינים בשנה הבאה, הוזכרה במהלך הדרכה מקוונת של דאעש באינטרנט, בה הסבירו איך להכין פצצה המיועדת למחבלים מתאבדים. באחת התגובות מתחת לסרטון הוצע למחבלים פוטנציאליים: "צרו פצצה עבור תחרות מיס יוניברס". לפי אתר ה"סאן", המיקום המדויק של התחרות טרם נקבע, אבל מיס יוניברס הנוכחית, פיא וורצבך, הפיליפינית, מתוכננת להשתתף בתחרות שתתקיים בסוף ינואר 2017.



הפיליפינים היא מדינת איים באוקיינוס השקט, כאשר הדת הרווחת בה היא הנצרות הקתולית כשהאסלאם היא הדת הגדולה השנייה. עד כה לא התקבלה תגובה רשמית ממארגני התחרות ולא ברור אם איום ארגון הטרור יגרום לשינוי במקום התחרות.



יגיעו גם לפיליפינים? לוחמי דאעש. צילום: אל מיאדין
יגיעו גם לפיליפינים? לוחמי דאעש. צילום: אל מיאדין



ארגון דאעש הולך ומתחזק ובתחילת השבוע הוא לקח אחריות על אירוע תקיפת המצ'טה שאירע בבלגיה ולטענתו בוצע על ידי אחד מאנשי הארגון: "בתגובה לתקיפות הקואליציה הבינלאומית נגד דאעש בעיראק ובסוריה". הרשויות הפדרליות בבלגיה פתחו בבדיקת האירוע והודיעו כי התוקף היה גבר אלג'יראי בן 33, שחי בבלגיה מאז שנת 2012. עוד הוסיף משרד התובע הפדרלי כי המחבל, שנורה ונהרג במהלך ניסיון התקיפה, היה מוכר למשטרה הבלגית בגין עבירות פשיעה שונות שלא קשורות לטרור.



אירופה סובלת מזה תקופה ארוכה ממתקפות טרור של דאעש במדינות שונות. לפני כחודש, בזמן שאלפי אנשים חגגו את יום הבסטיליה בצרפת, נכנס לתוך הקהל נהג משאית ודרס 84 בני אדם למוות, דאעש לקחו אחריות על הפיגוע. מספר ימים לאחר מכן, תקף פליט אפגני נוסעי רכבת בעיר וורצבורג שבגרמניה באמצעות גרזן ופצע מעל עשרים, מתוכם ארבעה באורח אנוש. גם במקרה זה התוקף, שהשתייך לדאעש, צעק "אללה אכבר" במהלך הפיגוע ונורה למוות בעת ההשתלטות עליו.