שתי פצצות התפוצצו היום (חמישי) באתר נופש במחוז הואה הין בתאילנד. כתוצאה מהם נהרגה אזרחית תאילנד ונפצעו 10 נוספים, בהם תיירים. כך לפי המשטרה המקומית. משרד החוץ הודיע כי לא ידוע לו על ישראלים שנפגעו בפיגוע. לפי דיווח המשטרה, הפצצות הוטמנו בעציצים והופעלו מרחוק בעזרת טלפונים סלולריים. על פי דיווחים בתקשורת, שתי הפצצות הוצבו במרחק של 50 מטרים אחת מהשנייה והתפוצצו בטווח זמן של כחצי שעה זו מזו. האזרחית שנהרגה עבדה במקום כמוכרת בדוכן מזון.



שימוש בפצצות כפולות הפך לנפוץ במחוזות הדרומיים במדינה במסגרת המאבק בין תאילנד למחוזות הבדלניים במדינה, אך ארגונים אלה בדרך כלל אל פועלים באזורי תיירות וממקדים את פעולותיהם בכוחות הביטחון המקומיים. המחוזות הדרומיים בתאילנד היוו מקור מתמשך לסכסוך מול המוסלמים הבדלנים. מאז 2004, יותר מ-6,500 בני אדם, ברובם אזרחים, נהרגו כתוצאה מהאלימות במחוז הדרומי.



אזור הפיצוץ בהואה הין, צילום: נתי חדד קוסמוי חילוץ והצלה
אזור הפיצוץ בהואה הין, צילום: נתי חדד קוסמוי חילוץ והצלה



נציג חבד בנגקוק סיפר כי "לפני שעה קלה קיבלנו דיווח על אירוע החשוד כאירוע טרור באתר הנופש בהו הין שבדרום תאילנד, ולצידו פניות מישראלים. חשוב לציין, שכרגע הפרטים אינם ידועים וייתכן שמדובר באירוע פנימי, בכל מקרה מדובר באזור יחסית פחות תיירותי עבור המטיילים הישראלים ואנו מקווים שכך היה גם הערב".





שאריות הפצצה בהואה הין, צילום: נתי חדד קוסמוי חילוץ והצלה
שאריות הפצצה בהואה הין, צילום: נתי חדד קוסמוי חילוץ והצלה




 אזור הפיצוץ בהואה הין, צילום: נתי חדד קוסמוי חילוץ והצלה
אזור הפיצוץ בהואה הין, צילום: נתי חדד קוסמוי חילוץ והצלה



לפני שנה: 22 הרוגים בפיגוע קטלני בבנגקוק



הפיצוצים הללו מתרחשים כשנה לאחר ש-22 איש נהרגו בפיגוע בבגקוק, לאחר שמטען רב עוצמה הופעל בסמוך לאחד המקדשים המרכזיים בעיר. רמטכ"ל צבא תאילנד אמר כי הפיצוץ בבנגקוק לא הזכיר את הטקטיקות של הבדלנים המורדים בדרום תאילנד. "זה לא תואם את התקריות בדרום תאילנד. סוג הפצצה שבה השתמשו כאן היא לא מאלו שישנן בידי הדרום", אמר הגנרל אודומדאג' סיטאבוטר בראיון ששודר בטלוויזיה המקומית.



בכיר בממשלת תאילנד סיפר אז כי מטרת הפיגוע היא "להחריב את כלכלתה של תאילנד". שר ההגנה התאילנדי, אשר דיבר עם רשת "סקיי", הודה כי מדובר בפיגוע וכי הפצצה הוטמנה סמוך מאוד למקדש: "ללא ספק, היא כוונה לעבר תיירים", הוסיף.



הפיצוץ התרחש באחד הרובעים המרכזיים בעיר, מקדש ארוואן, שנמצא בצומת מרכזית בעיר, צומת ראטצ'אפרסונג. מדובר באתר פולחן של בני דת ההינדו אותו פוקדים אלפי מאמינים ותיירים מידי יום. הוא מוקף בשני מרכזי קניות גדולים הפופולריים מאוד בקרב תיירים.