אחרי שורת המהלומות שהמדינה האסלאמית סופגת בחודשים האחרונים, ארגון דאעש עומד בפני האתגר הצבאי האדיר לו הוא מתכונן זה חודשים - הקרב על מוסול. הצבא העירקי עושה בימים האחרונים התקדמות משמעותית לעבר העיר, המטרופולין הגדול האחרון במדינה שנמצא עדיין תחת שליטת המדינה האסלאמית, ויתחיל בקרוב את המערכה לכיבושה. 

לפי דיווח ב-CNN, דאעש מנסה לעכב את החיילים העיראקיים שמתקדמים לעברם על ידי מיסוך השטח. חיילי המדינה האסלאמית שורפים מיכליות נפט ומציפים את השמיים בעשן שחור. אבל החיילים העיראקיים מתקדמים למרות המחזות האפוקליפטיים – ונכון להיום (שלישי) נמצאים 60 ק"מ בלבד ממעוז המדינה האסלאמית בעיראק. בצבא עיראק מעריכים כי עד סוף השנה הם ישחררו לחלוטין את העיר מארגון הטרור הענק שהשתלט עליה ב-2014. 

מטוסי קרב רוסיים שמשמשים במערכה בסוריה. הרגו יותר אזרחים מדאעש
גנרל נאג'ים אל ג'ובורי, מפקד כוחות הצבא העיראקי באזור נינווה, בו ממוקמת מוסול, אמר ל-CNN כי לוחמיו נתקלים בדאעש שהולך ונחלש. בעבר, רוב הלוחמים של דאעש היו זרים שהגיעו במיוחד לאזור. כעת, נראים יותר ויותר מקומיים. לצד זאת, הוא הדגיש כי לדאעש עדיין יש מהנדסים טובים שעובדים עמם ומצליחים לבנות עבורם נשק איכותי שמסכן את כוחותיו. אל ג'ובורי מפגין דאגה עיקרית לאזרחים בעיר אליה יפלשו - יותר ממיליון איש, כשהחשש הוא שכוחות דאעש ינסו לנצלם כמגן אנושי. רבים מהם כבר ברחו ונמצאים אתה במחנות עקורים מחוץ לעיר. 

בתוך כך, דוח חדש של ארגון זכויות אדם טוען כי תקיפות אוויריות של רוסיה בסוריה הרגו בשנה האחרונה יותר אזרחים סורים מאשר דאעש. לפי דוח של הארגון, "הרשת הסורית לזכויות אדם", מאז ספטמבר 2015 ועד סוף יולי הובילה המערכה הרוסית בסוריה למותם של לפחות 2704 אזרחים, ביניהם 746 ילדים. זאת לעומת 2,686 הרוגים אזרחים וודאיים מפעולות דאעש.