אם עלה בכם חשש שהאדם השיג תשובות לכל תעלומות הטבע, אתם יכולים להפסיק לדאוג. מפל "קומקום השטן" במדינת מינסוטה בארצות הברית, סמוך לגבול עם קנדה, משגע מטיילים וגיאולוגים כבר דורות שלמים. הסיבה: זרם המים האדיר נופל לתוך בור – ונעלם. אף אחד לא מבין לאין המים ממשיכים. הסיפור חזר בימים האחרונים לרתק את ארצות הברית, כשהוא מקבל שיתופים רבים ברשתות החברתיות.

על פי כתבה באתר "mother nature network", לאורך השנים, חוקרים ניסו להשתמש בסימני זיהוי שונים שיוכלו להראות לאין זרם המפל מגיע. הם ניסו לצבוע את מימיו, לשפוך לתוך הבור אליו הוא נופל כדורי פינג פונג ואפילו בולי עץ, במטרה שיתגלו במקום אחר ויחשפו את מטווה זרימת המים – אבל כולם נעלמו בלי שיפלטו לשום מקווה מים באזור. כולם נבלעו בתוך הבור הקטן, מבלי להראות סימן. לפי דיווח, מקומיים באזור אפילו השליכו פעם אחת לבור מכונית, שכמובן נבלעה ומעולם לא אותרה.

מדענים מציינים כי אל תוך הבור זורמת כמות גדולה מאוד של מים, שחייבת לזרום למקום כלשהו, אך שכלל לא ברור כיצד יכול להיקוות באבן הקשה ממנה בנויה הקרקע באזור נתיב מים תת-קרקעי. השערה מובילה לאורך השנים הייתה כי המים מגיעים לימת סופריור הקרובה למקום, אך כל הניסיונות לאתר את הזרם בימה, כאמור, כשלו. 

עד שהתעלומה תיפתר, פקחו עין – אם אתם במקרה רואים איכנשהו גייזר מוקף בכדורי פינג פונג, בולי עץ, ואולי אפילו מכונית – יכול להיות שמצאתם את פתח היציאה האגדי של מפל "קומקום השטן".