פעילים של דאעש רצחו השבוע תשעה ילדים בכך שביתרו את גופותיהם עם מסור חשמלי, בכיכר עיר הומה אדם במוסול שבעיראק. כך דווחו השבוע בתקשורת הבריטית. הילדים הוצאו להורג מכיוון שלכאורה היו שייכים לקבוצה שמתנגדת למדינה האסלאמית. גילם ומינם לא ידוע. "גזר דין המוות ניתן על ידי בית דין שרעי, ודרש כי הילדים יקשרו למוט מתכת במרכז כיכר תל-אפר ויחצו אותם לשניים על ידי מסור שרשרת", אמר מקור ל"דיילי סטאר". 

דאעש ידוע לכל אורך קיומו במעשי הרצח האכזריים שביצע, אך לפי פרשנויות שונות הארגון הסלים לאחרונה את האקטים הברוטליים שלו כלפי אזרחי הערים בהם הוא שולט, עקב הלחץ הגדול תחתיו הוא נמצא. מוסול, העיר בה התרחשה ההוצאה להורג של הילדים, היא המעוז הגדול האחרון של המדינה האסלאמית בעיראק, ונמצאת תחת הכוונת של צבא עיראק, שנמצא במערכה לקראת כיבושה. אזרחים בעיר שלא משתפים פעולה עם דאעש מוצאים במהרה להורג. 
 

"גשם של נפט" 

ב"מירור" דווחו אתמול כי פעילים של דאעש שנסים מהערים שנמצאות בדרכו של הצבא העיראקי למוסול, מציפים את רחובות העיירות בנפט ומציתים אותן. זאת במטרה לגרום לענני עשן שחור סמיכים שמקשים על הריאות ועל התקדמות הכוחות העיראקיים. "הציפורים והחיות נהיו שחורים, האנשים נהיו שחורים. גשם של נפט יורד עלינו בלילה", סיפר בקיירה, הרחוקה כשבעים ק"מ ממוסול, תושב המקום בן 25. 

ענני העשן שמשאירים אחריהם לוחמי דאעש. צילום מסך: CNN

שריפת הנפט, שהיווה מקור כסף משמעותי ביותר של דאעש, יכולה לאותת גם היא על המצוקה ואיבוד העשתונות בארגון. בקואליציה נגד דאעש, בהובלת ארצות הברית והכוחות העיראקיים על הקרקע, מגדירים את כיבוש מוסול כיעד שצריך להתקיים עד סוף השנה האזרחית.