האוניברסיטאות הטובות בעולם: דירוג האוניברסיטאות העולמי של חברת 'QS - Quacquarelli Symonds' לשנת 2016, פורסם היום (שלישי), ולפיו האוניברסיטה העברית בירושלים שומרת על מקומה בדיוק כמו בשנה שעברה ומדורגת במקום ה-148 בעולם ובמקום הראשון מבין המוסדות הישראלים. מבין המוסדות הישראלים שאחריה, נמצאת אוניברסיטת תל אביב במקום ה-212 והטכניון במקום ה-213. דירוג זה מגיע כחודש לאחר פרסום דירוג שנגחאי לפיו הטכניון עקף את האוניברסיטה העברית ודורג במקום ה-69 בעולם.



בראש הדירוג עומדים שלושה מוסדות אקדמיים אמריקאים: במקום הראשון - המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT) - כמו בשנה שעברה, במקום השני אוניברסיטת סטנפורד שעלתה מקום אחד מהשנה שעברה ובמקום השלישי אוניברסיטת הרווארד שירדה מקום אחד.



דירוג QS מדרג מדי שנה את מוסדות ההשכלה הגבוהה עם הביצועים הטובים ביותר בעולם, תוך בחינה של כ-4,000 מוסדות ודירוג של מעל ל-900 המוסדות הטובים. הקריטריונים לפיהם נקבע המדרג משקפים את ההשפעה המחקרית, המחויבות, איכות ההוראה, הבינלאומיות והמוניטין העולמי של המוסד בקרב אקדמאים ועובדים.



סטודנטים בקמפוס. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
סטודנטים בקמפוס. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



דירוג המוסדות הישראלים


האוניברסיטה העברית כאמור במקום ה-148, בדיוק כמו בשנה שעברה, אחריה אוניברסיטת תל אביב במקום ה-212 (בשנה שעברה מקום 203), צמוד אליה הטכניון במקום ה-213 (בשנה שעברה מקום 198). אוניברסיטת בן גוריון במקום ה-320 (בשנה שעברה מקום 259), אוניברסיטת בר אילן בקטגוריית מיקום 601 ל-650, בדיוק כמו בשנה שעברה ואוניברסיטת חיפה התקדמה מקטגוריית מיקום 701 ומעלה ל-651-700.



נשיא האוניברסיטה העברית, פרופסור מנחם בן ששון, אמר: "אנו שמחים בהכרה הבינלאומית שממשיכה האוניברסיטה העברית לקבל כמוסד אקדמי מוביל בעולם. ההשקעה שלנו בשנים האחרונות בקליטת טובי החוקרים ובהצטיידות שלהם נותנת את תוצאותיה, והמוניטין האקדמי והמחקרי של האוניברסיטה העברית הוא תוצאה ישירה של העבודה הקשה והמחויבות למצוינות של חברי הסגל האקדמי והמנהלי והסטודנטים שלנו".