"בירת קוריאה הצפונית תושמד לחלוטין באמצעות טילים בליסטיים ופגזים, אם נראה כוונה מצדה להשתמש בנשק גרעיני", כך אמר גורם בצבא קוריאה הדרומית לסוכנות הידיעות יונהאפ. האזהרה החמורה באה בעקבות הניסוי הגרעיני שביצעה פיונגיאנג בסוף השבוע האחרון.



לדברי המקור, אזור עיר הבירה של האויבת מצפון, שם ככל הנראה תתחבא הנהגת המדינה, יהיה יעד להתקפה ממוקדת. "העיר תהפוך לאבק ותימחק מהמפה", הוסיף.



על פי ה-BBC, בדרום גוברת הביקורת כלפי הממשלה לנוכח הניסיון הכושל לבודד את הצפון על מנת להרתיע את קים ג'ונג און מלפתח שאיפות גרעיניות.  



ביום שישי פרסמה קוריאה הצפונית, הצהרה לפיה הניסוי הגרעיני החמישי ביצעה עבר בהצלחה. לטענת המדינה הניסוי כלל ראשי נפץ גרעיניים חדשים ועכשיו ביכולתה להרכיב מתקן גרעיני על טילים בליסטיים. 



המדינה המבודדת מבצעת ניסויים רבים בטילים בליסטיים בשנים האחרונות ומאיימת להשמיד את ארצות הברית בגרעין. דרום קוריאה מאמינה כי הפעם מדובר בניסוי הנרחב ביותר שביצע הצפון. אנליסטים הביעו חשש כי חלה התקדמות ביכולות הגרעין של צפון קוריאה, וכי הצפון התקרב למטרתו להשיג נשק גרעיני שמיש. פקיד בממשלת דרום קוריאה אמר קבינט המדינה יתכנס לדיון חירום בסיאול. צבא דרום קוריאה מעריך כי תשואת הפיצוץ הנוכחי גדולה כמעט פי שתיים מזו של הניסוי הקודם שנערך בינואר. 



"הסנקציות של אובמה - מעוררות גיחוך"


בעקבות הניסוי, נמתחה ביקורת חריפה על משטרו של קים ג'ונג און. ארצות הברית הודיעה כי תפעל על מנת לקדם סנקציות חדשות נגדו. "מדובר באיום חמור לביטחון האזורי ולשלום הבינלאומי והיציבות", אמר הנשיא אובמה בהצהרה. "צפון קוריאה תתקל בהשלכות על המעשים המסוכנים והבלתי-חוקיים שלה. כדי להיות ברורים, ארצות הברית לא מקבלת את קוריאה הצפונית כמדינה הגרעינית, ולעולם לא תקבל אותה ככזו". 



נשיאת דרום קוריאה, פארק גוואן היי, אמרה כי מנהיג צפון קוריאה מפגין "חוסר זהירות מטורף" כשהוא מתעלם מההזהרות של הקהילה הבינלאומית הדורשת מהמדינה המסוגרת להפסיקה במאמציה להשיג נשק גרעיני. גינויים חזקים נרשמו למהלך מכל קצוות הקשת הבינלאומית, כשרוסיה, סין, גרמניה, בריטניה ונאט"ו הוציאו הודעות נגד הניסוי.



בתגובה להצהרת הנשיא אובמה, נמסר מקוריאה הצפונית, כי הכוונה להטיל סנקציות נוספות מעורר גיחוך. "הקבוצה של אובמה מתרוצצת ומדברת על סנקציות חסרות משמעות", אמר המשטר. "מדיניות הסבלנות האסטרטגית שלהם הפכה לחסרת ערך והם קרובים לארוז ולעזוב". עוד אמרה פיונגיאנג, כי "הבהרנו כי הצעדים לחיזוק העוצמה הגרעינית שלנו תימשך על מנת להגן על כבודנו וזכותנו להגן על עצמנו מאיומים במלחמה גרעינית מצד ארצות הברית".