המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בשוק חג המולד שבברלין, הינו מבקש מקלט פקיסטני בן 23 שהגיע אל גרמניה כפליט בשנה האחרונה, כך לפי דיווחים הבוקר (שלישי) במדינה. מקורות בגרמניה מציינים כי בעקבות הפיגוע, בו נרצחו 12 בני אדם ולמעלה מ-48 נפצעו, כוחות מיוחדים של המשטרה החלו בפשיטה על מתקן הפליטים טמפלהוף הסמוך לשדה התעופה, האנגר שהוסב למעין מחנה, בו ככל הנראה התגורר המחבל.



המשטרה כבר אישרה הבוקר באופן רשמי כי מדובר בפעולה מכוונת: "זה ככל הנראה פיגוע טרור". לפי הדיווח של סוכנות הידיעות רויטרס, 29 בני אדם שנפצעו בפיגוע, עדיין מאושפזים בבתי החולים השונים ולחלקם נשקפת סכנת חיים. 



כזכור, נהג משאית התנגש אמש בשוק חג המולד בכיכר ברייטשייד בעיר. על פי הדיווחים שעדיין לא מאומתים, מאחורי המתקפה עמדו שני חשודים - אחד מהם נורה למוות על ידי כוחות הביטחון ואילו השני נעצר. בן דודו של החשוד שנורה למוות, שהינו חלק מחברת המשאיות בה נסעו השניים, סיפר היום בשיחה עם AFP כי הוא לא חושב שלבן דודו יש חלק בפיגוע: "אני מכיר אותו מאז שהיינו קטנים, לא יודע מה קרה לו ואני יכול לערוב לו". בסרטון המופיע מטה ניתן לראות את השניות שלאחר הדריסה הקטלנית.






כוחות הביטחון ממשיכים גם הבוקר בחקירה כדי לברר עד תום את נסיבות האירוע הקשה, שכאמור על פי המשטרה הינו פיגוע טרור. המשאית שהגיעה מכיוון צומת הרחובות בודפשט וקאנט פגעה בביתנים ובמבקרים בשוק, שהוקם לכבוד חג המולד בכיכר המפורסמת ברובע שארלוטנבורג, והמשאית עצרה בדיוק מול עץ האשוח. מדובר באחד המקומות התיירותיים ביותר בברלין, בעיקר בתקופה שלפני חג המולד, כאשר אלפי מבקרים, תיירים ומקומיים, פוקדים את המקום כדי לערוך קניות לרגל החג הנוצרי.



עדת ראייה לאירוע סיפרה אמש לרשת CNN כי החנות שבה שהתה באותם רגעים נהרסה וכולם ברחו. "ידענו שאנחנו חייבים לברוח", סיפרה. "כוחות הביטחון הגיעו מהר מאוד. הנהג לא נראה כאילו הוא מתכוון לעצור. אין סיכוי שזו הייתה תאונה מקרית".


המשאית נעצרה בדיוק מול עץ האשוח. צילום: רויטרס


מניחים פרחים בזירת הפיגוע. צילום: רויטרס





זמן קצר לאחר האסון נהרו לשוק כוחות ביטחון והצלה רבים, והם טיפלו בנפגעים ומיהרו לפנות את המקום ממבקריו הרבים. החשש היה כי האירוע גרם לדליפת גז, שיש בכוחה לגרום לאסון כבד עוד יותר. עד מהרה התמלאו הרשתות החברתיות בפניות ובסטטוסים של קרובי משפחה וחברים מודאגים שניסו לברר אם יקיריהם נמנו עם הנפגעים באירוע הדריסה.

האסון אמש הזכיר לרבים בגרמניה את פיגוע הטרור הקשה שאירע בעיר הצרפתית ניס בחודש יולי האחרון. במהלך חגיגות יום הבסטיליה בעיר שבריביירה הצרפתית, התפרצה משאית - ובה נהג המחבל מוחמד לוחאג'־בוהלל - לעבר אלפי החוגגים בטיילת. לאורך שניות ארוכות פגע המחבל בעוברים ובשבים והותיר 84 הרוגים בטרם נורה למוות בידי כוחות המשטרה. ארגון דאעש קיבל אז את האחריות לפיגוע.