שוב אירוע אנטישמי בארצות הברית? בית הקברות היהודי הר הכרמל בפילדלפיה הושחת הערב (ראשון), כאשר עשרות מצבות נותצו או נעקרו ממקומן. אהרון מלין, שגילה את הנזק הרב שנעשה במקום כאשר בא לבקר את קבר אביו, אמר כי "זה שובר את הלב שדבר כזה יקרה". מלין הוסיף כי הוא מקווה שלא מדובר באירוע אנטישמי. "אני מקווה שמדובר במעשה של נערים שיכורים, אבל כמות המצבות שנפגעו גורמות לי להאמין שמדובר באירוע אנטישמי".



ממשטרת פילדלפיה נמסר כי עדיין לא ברור הרקע לאירוע. 




מוקדם יותר, התייחסו בליגה נגד השמצה לאירוע דומה שאירע במיזורי בשבוע שעבר, ולאירועים אנטישמיים נוספים שאירעו ברחבי המדינה. "העלייה באירועים כאלה מאז היבחרו של הנשיא החדש, דונלד טראמפ, היא מדאיגה וחריגה במיוחד", אמרו בארגון שאוסף מידע על אירועים מסוג זה. "ללא קשר למספר הסופי של האירועים האנטישמיים, אנחנו רואים עלייה ברורה בדיווחים על אירועים כאלה, מה שגורם לכך שלוקח לנו יותר זמן לחקור כל מקרה", אמר אורן סגל, ראש מרכז המחקר על קיצוניות בארגון, והוסיף כי "היו אירועים גם לפני הבחירות, אבל מאז אנחנו ראינו זינוק בתופעה, לא ראינו דבר כזה מעולם".



בין האירועים שעליהם מדבר הארגון היו יותר מ-70 איומים טלפוניים כנגד מרכזי הקהילה היהודית בארצות הברית על פצצות, ביניהם הקונסוליה הישראלית במיאמי ואף משרדי הארגון. צוירו עשרות מקרי צלבי קרס, וכאמור הושחת בית הקברות היהודי במיזורי.