האם ארגון דאעש על סף תבוסה? בנוסף לאבדן השטחים במערב מוסול, בהם שדה התעופה המרכזי של העיר, וניצחונם של כוחות הנאמנים לטורקיה בעיר באל-באב, הודיע היום (רביעי) צבא המשטר הסורי כי הוא הצליח לשחרר את המצודה העתיקה בעיר תדמור, עיר שכבר שוחררה מידי הארגון בעבר, אך במהלך הוא השתלט עליה מחדש בחודש דצמבר האחרון.

בהודעה שפרסם צבא סוריה נאמר כי "הצבא השתלט על המצודה העתיקה של תדמור ורכס ההרים שמדרום וממערב לעיר וכעט מתכונן לכבוש אותה מחדש".
תדמור, אחת הערים העתיקות בעולם ועיר אשר הכילה אוצרות היסטוריים רבים וייחודיים, בהם מקדשים לאלילים, כנסיות ומסגדים, מבני ציבור ויצירות היסטוריות מתקופות עבר נכבשה בידי הארגון הרצחני בחודש מאי של שנת 2015, ובחודשים הארוכים שבהם שלט הארגון על העיר הוא השמיד באופן שיטתי את עתיקות העיר, והוציא מאות מתושביה להורג באופן פומבי ובשימוש ציני באמפיתיאטרון העתיק של העיר.

לאחר קצת פחות משנה של שלטון האימים, הצליח צבא סוריה לשחרר את העיר מידי המדינה האסלאמית, אך בחודש דצמבר האחרון, בזמן שהמשטר ריכז את כוחותיו בלחימה במורדים בחלב, חזר הארגון והשתלט במפתיע על העיר.

רואה את הסוף? אל בגדדי הודה בתבוסתו. צילום: רויטרס
רואה את הסוף? אל בגדדי הודה בתבוסתו. צילום: רויטרס

 
נסוגים בכל החזיתות
זוהי אינה החזית היחידה בה דאעש מובס בימים אלה. בחלקה המערבי של העיר מוסול, בירת הארגון בעיראק, מתנהלים קרבות קשים בהם ארגון הטרור נוחל תבוסה אחר תבוסה ונראה כי הוא על סף אבדן מעוזו האחרון במדינה.
לפי דיווחים בתקשורת הערבית, מנהיג הארגון אבו באכר אל בגדדי, הודה בתבוסה וקרא ללוחמיו בעיר "לברוח ולהתחבא בהרים של סוריה ועיראק" במה שהוא הגדיר כהודעת פרידה.