התובע הכללי המצרי, נביל סאדק, החליט היום (שני) לשחרר את הנשיא לשעבר חוסני מובארק ממאסר. מקורות במצריים מסרו, כי הנשיא לשעבר ישתחרר תוך יומיים. סניגורו אמר בהצהרה לתקשורת המקומית, כי הנשיא לשעבר ישוב אל ביתו "כשהרופאים יחליטו על כך", ועל פי המשוער השחרור כנראה יקרה מחר או ביום רביעי. מובארק מאושפז כעת בבית החולים הצבאי לצורך מעקב והשגחה רפואית.



ההודעה באה לאחר שהתביעה במזרח קהיר, בראשות אברהים סאלח, הודיעה על החלטתה לשחרר את מובארק על סמך בקשה שהגיש ראש צוות עורכי הדין, פריד א-דיב לפני כמה ימים. זאת, מאחר והוא סיים את תקופת המעצר עד תום ההליכים.



מוקדם יותר, אמר א-דיב לעיתון המצרי "אל-מסרי אל-יום", כי "אני צופה את השחרור תוך יום או יומיים מבית החולים הצבאי בו הוא מאושפז לביתו ברובע הליופוליס בקהיר, אותו בית בו התגורר מאז הפך לנשיא".



א-דיב דרש בעתירתו להפוך את תקופת המאסר של הנשיא לשעבר באשמת "הרג המפגינים", ממנה זוכה בשבוע שעבר, כך שתהיה חופפת לתקופת המאסר בת שלוש השנים בתיק "ארמונות הנשיאות", שהסתיימה במרץ 2017.



יש לציין, כי על מובארק ושני בניו עלא וגמאל נגזרו שלוש שנות מאסר לאחר שהורשעו בהשתלטות על כספי ארמונות הנשיאות, אולם הנשיא לשעבר זוכה מהרג המפגינים שהשתתפו במחאות נגדו בינואר 2011. כזכור, ב-28 בינואר נהרגו 850 מפגינים בעימותים עם כוחות המשטרה.