ממשל טראמפ צפוי להרחיב את האיסור של העלאת מחשבים ניידים וטאבלטים לתא הנוסעים בטיסות מסחריות גם ממדינות אירופיות מסוימות, כך טענו בכירים אמריקאים ואירופים, שאמרו כי הם מצפים שמחלקת המדינה האמריקאית תכריז על המגבלות החדשות, אך סירבו לומר מתי המהלך יבוצע.  
מהלך זה בא בהמשך להחלטה האמריקאית להגביל נשיאת מכשירים אלקטרוניים הגדולים מטלפון סלולארי בטיסות היוצאות לארצות הברית מעשרה שדות תעופה בשמונה מדינות מוסלמיות הכוללות את סעודיה, קטאר, ירדן וטורקיה בגלל החשש ממטען חבלה, שיכול להיות מוחדר בתוך המכשירים האלקטרוניים.
כל הרחבה של האיסור על העלאת מכשירים אלקטרונים לתא הנוסעים במטוס, צפויה להשפיע על חברות תעופה כמו יונייטד איירליינס, דלתא איירליינס ואמריקן איירליינס, עליהן גם יחולו המגבלות, לא היו כלולות באיסור. כזכור, ארצות הברית הודיעה על הנוהל החדש בחודש מארס האחרון, בעקבות איום טרור שלא פורט. כעת, בעקבות ההוראה שצפויה לצאת בקרוב. נוסעי חברות אלו יוכלו לשאת את המטען שלהם, כולל טאבלטים, מכשירי DVD,  מחשבים ניידים ומצלמות. 

ב-CNN צוין כי האיסור על העלאת מכשירים אלקטרונים קשור לאל קאעידה וכי חלק מהמידע על איום הטרור הגיע מפשיטה שערכו הכוחות האמריקאים בתימן. בכיר בחברת תעופה אמר ל-CNN כי קיים חשש מנוסעים שמגיעים ממדינות מסוימות. הם הוסיפו כי הם מאמינים כי האיום ינוטרל במידה והנוסע יעבור דרך עיר נוספת עם נהלי מיון נוספים, אמינים יותר. ההוראה הייתה להבטיח אמצעי אבטחה משופרים בשדות תעופה נבחרים במשך זמן מוגבל.

בהמשך להחלטת ארה"ב, בריטניה החליטה גם היא לאסור על נוסעים להעלות את רוב סוגי המכשירים האלקטרונים למטוסים שיינחתו בשטחה מכמה מדינות במזרח התיכון וצפון אפריקה.