הנשיא דונלד טראמפ ביקש מראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי לסגור את החקירה הפדרלית נגד מי שהיה היועץ הלאומי לביטחון שלו, מייקל פלין. כך לפי דיווח שהתפרסם היום (רביעי) לפנות בוקר ומכה גלים בארצות הברית. פלין, כזכור, העביר מידע לא מורשה לרוסיה. לפי רישום שקומי השאיר מיד לאחר האירוע, טראמפ אמר לו בפגישה אישית - "אני מקווה שתוכל לוותר על העניין". 

מדובר בראייה בעלת תוקף משפטי לכך שטראמפ התערב בחקירת FBI בנוגע לקשרי הממשל שלו עם רוסיה. כזכור, בשבוע שעבר טראמפ פיטר את קומי, בטענות סותרות ולפי דיווחים שונים על רקע ניהולו את החקירה בענייניו. התגובות בארצות הברית לדיווח דרמטיות, ומעלות שוב את האפשרות להדחה של טראמפ על ידי הקונגרס בעילה של שיבוש מהלכי משפט.  
"אני מקווה שתוכל לראות איך אתה משחרר אותו", אמר טראמפ לקומי, בשיחה שנערכה ביום ההתפטרות של פלין. "הוא בחור טוב. אני מקווה שתוכל לוותר על זה". לפי הרישום של קומי, טראמפ אמר לו שפלין לא עשה "שום דבר רע". הבית הלבן הכחיש את הדיווח. "הנשיא מעולם לא ביקש מג'יימס קומי לסגור את החקירה בעניין מייקל פלין או בכל נושא אחר", נמסר.

ג'יימס קומי. בבית הלבן מכחישים את הדיווח, שאושר בכמה כלי תקשורת מרכזיים. צילום: רויטרס

הדיווח בא לאחר יום דרמטי גם כך לטראמפ. הבוקר דווח כי הנשיא העביר מידע מודיעיני מסווג ביותר לרוסיה באופן בלתי מורשה. הוול סטריט ג'ורנל מדווח כי הידע שטראמפ חשף היה כה מסווג, שהוא אפילו לא שותף עם  בעלות הברית הקרובות ביותר של ארצות הברית, המכונות בשם "חמש העיניים", בהן נכללות גם בריטניה וקנדה. ככל הנראה, המידע הגיע ממדינת ישראל. 
הניו יורק טיימס דיווח כי גורמים בכירים לשעבר ובהווה בממשל האמריקאי, המעורים בדרך בה הושג המידע, אמרו שישראל הפצירה בממשל להיזהר בטיפול במידע עליו שוחח טראמפ עם לברוב. גורמי מודיעין ישראלים שצוטטו ב"באזפיד" אמרו לכאורה כי מדובר בתקרית חמורה.