רוחות המלחמה בחצי האי הקוריאני הולכות ומתחזקות. אחרי איום "האש והזעם" של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, נראה שבקוריאה הצפונית לא ממש מתרשמים מהדברים ומכנים אותם "ערימה של שטויות". בנוסף, פיונגיאנג פרסמה הלילה תוכנית מפורטת למדי של תקיפה אפשרית של טילים על האי גואם, שנמצא תחת חסות ארצות הברית ומאכלס בסיס צבאי אמריקאי גדול. 

על פי דיווח בסוכנות הידיעות הרשמית של קוריאה הצפונית, KCNA, הצבא נמצא בשלבי הסיום של הכנת תוכנית לירי טילים לטווח בינוני מעל יפן שיפלו בטווח של 40-30 ק"מ מגואם, שנמצא יותר מ-3,000 ק"מ דרומית-מזרחית לפיונגיאנג. על פי הדיווח, מפקד הכוח האסטרטגי של צבאו של קים ג'ונג און, הגנרל קים ראק גיום, אמר כי התוכנית תהיה מוכנה תוך שבוע וכי הצבא רק מחכה לפקודה מהמנהיג. 

כזכור, שלשום הודיעה קוריאה הצפונית כי נבחנת אפשרות תקיפה של האי גואם, באוקיינוס השקט, הנמצא תחת טריטוריה אמריקאית. דובר מפלגת השלטון במדינה המסוגרת אמר לסוכנות הידיעות הממלכתית KCNA כי "התקיפה מוכנה להתבצע ברגע שהשליט קים ג'ונג און יורה על כך".
מומחים מזהירים כי הפירוט שהציגו הצפון קוריאנים ככל הנראה אומר שהם ירצו לממש את התוכנית, ולו כדי להראות שהם לא חלשים או לא נחושים. מסאו אוקונוגי, מומחה לקוריאה הצפונית, אמר כי הוא מאמין שההודעה של המשטר המבודד מכוונת לכך שהוא מתכנן הזיז את ניסויי הטילים מים יפן לאזור גואם. "ההודעה המוקדמת הזו היא בעצם רמיזה שהם לא מתכונים לבצע תקיפה", אמר. 

ואילו ביפן אומרים כי יירטו כל טיל שיעבור מעליה ויאיים עליה. "מבחינה חוקית אנחנו יכולים ליירט כל טיל שעושה דרכו לגואם אם הוא מהווה איום עלינו", אמר שר ההגנה של יפן, איטסונורי אונודרה. עם זאת, מומחים אומרים כי נוכן לעכשיו ליפן אין את היכולת ליירט טילים. 

"טראמפ חסר הגיון, מבין רק כוח"

בסוכנות הידיעות בפיונגיאנג גם פרסמו מעין פרופיל אישי על הנשיא טראמפ ואמרו עליו כי "לא ניתן לקיים דו-שיח ראוי עם אדם כה נטול הגיון. רק כוח אבסולוטי יעבוד איתו".

אמש הזהיר שר ההגנה האמריקאי, ג'יימס מאטיס, את קוריאה הצפונית מפעולות שיובילו להשמדתו. "קוריאה הצפונית חייבת להפסיק לבודד את עצמה ולוותר על שאיפתה לנשק הגרעיני. קוריאה הצפונית חייבת להפסיק לשקול כל פעולה שעלולה להוביל לסוף משטרה ולהשמדת עמה", אמר מאטיס.

מאטיס הוסיף כי "פעולות המשטר הצפון קוריאני לא יצליחו להשתוות לשלנו והיא תפסיד בכל מירוץ חימוש או עימות שהיא תיזום". שר ההגנה האמריקאי אמר עוד כי בעוד מחלקת המדינה האמריקאית מובילה מאמץ דיפלומטי לפתרון המשבר, לארה"ב ובעלות בריתה יש את "היכולות ההתקפיות וההגנתיות המדויקות והאיתנות ביותר עלי אדמות".

הנשיא טראמפ הכריז שלשום כי האיומים של מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, "ייענו באש וזעם שלא נראו מעולם", ועל רקע הדיווח על כך שהמדינה המבודדת בעולם הצליחה למזער ראשי נפץ גרעיניים, טען היום מנהיג העולם החופשי כי "ארסנל הנשק הגרעיני של ארה"ב חזק ועוצמתי מאי פעם". 
 
"הפקודה הראשונה שלי כנשיא הייתה לשפץ ולחדש את מאגר הנשק הגרעיני שלנו, ועכשיו הוא חזק ועוצמתי יותר מאי פעם", כתב הנשיא בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר הרשמי שלו. עם זאת, הוא הוסיף כי הוא "מקווה שלא נצטרך להשתמש בכוח הזה, אך לעולם לא תהיה תקופה שבה לא נהיה האומה החזקה ביותר בעולם!".