סופרמרקט בהמבורג שבגרמניה הוריד מהמדפים את כל המוצרים שיוצרו על ידי זרים על מנת להיאבק בגזענות. מוצרי מזון הוחלפו בשלטים עליהם נכתב "המדף הזה די משעמם ללא רבגוניות", “המגוון שלנו יודע גבולות” ו“המדף ריק כל כך ללא זרים”. היוזמה באה בתגובה לאווירה עוינת כלפי מהגרים בגרמניה בחודשים האחרונים.

"אדקה", אחת מרשתות הסופרמרקטים הגדולות במדינה, עומדת כעת להפיץ את הקמפיין לסניפים נוספים. דובר של הרשת אמר כי: ""אדקה" עומדת למען גיוון ורבגוניות. בחנויות שלנו אנחו מוכרים מוצרי מזון רבים שמופקים ברחבי גרמניה. רק יחד עם מוצרים ממדינות זרות ניתן ליצור מגוון ייחודי, שהצרכנים שלנו מעריכים. אנו מרוצים שהקמפיין שלנו גרם לכ"כ הרבה תגובות חיוביות".

הסופרמרקט בהמבורג לאחר ריקון המדפים . צילום: יוטיוב
הסופרמרקט בהמבורג לאחר ריקון המדפים . צילום: יוטיוב

 

הצעד של הרשת גרר תגובות מעורבות מפוליטיקאים בגרמניה. חבר בכיר במפלגתה של הקנצלרית אנגלה מרקל קרא להחלטה "צעד נבון". עם זאת, הקנצלרית נסוגה לאחרונה ממדיניות של הגירה פתוחה ומעוניינת כעת בהחלת כללי גירוש נוקשים יותר. כזכור, השינוי במדיניות בא לאחר שמרקל ספגה ביקורת על שהתירה ללמעלה ממיליון מבקשי מקלט מהמזרח התיכון להיכנס לגרמניה.
מנגד, מרקוס פרטצל, חבר מפלגת הימין הקיצוני "האלטרנטיבה לגרמניה" (AFDׂ) שמתנגדת להגירה, ביקר את הסופרמרקט ואמר: "למה זה נבון בדיוק? האם זה לא מטורף לחלוטין?"ׂ.