עשרה בני אדם נהרגו הלילה (שלישי) בגל שריפות הענק שפרצו בקליפורניה שבארצות הברית. לא פחות מ-1,500 בתים, עסקים ומבנים אחרים עלו באש ב-14 שריפות שפרצו בשמונה מחוזות שונים ברחבי צפון קליפורניה ביממה האחרונה. לפחות 2,000 דונמים ניזוקו בשריפות ועשרות אלפי בני אדם פונו מבתיהם. ההרס העצום בזמן כל כך קצר הפך את מכת השריפות לאחת הגרועות ביותר בהיסטוריה של קליפורניה, והמושל ג'רי בראון אף הכריז על מצב חירום באזור.



אחת השריפות המשמעותיות ביותר מתרחשת באזור סנטה רוזה שהיה תחת מצור ושטח גדול של העיר פונה. בחלק מהמקומות נאלצו לפנות אף בתי חולים ולסגור בתי ספר.



מאמצי הכיבוי בקליפורניה. צילום: רויטרס
מאמצי הכיבוי בקליפורניה. צילום: רויטרס






צילום: רויטרס
צילום: רויטרס




השריפות בקליפורניה. צילום: AFP
השריפות בקליפורניה. צילום: AFP



הרשויות הקימו מספר מרכזים אליהם פונו התושבים שבתיהם היו בטווח האש, אך אלו היו צרים מלהכיל את ה"פליטים" הרבים שהגיעו. מאות כבאים נאבקים בלהבות כאשר הרוח והטמפרטורות הגבוהות מקשות על עבודתם. 



השריפה הקשה ביותר בהיסטוריה של קליפורניה הכתה באזור סן דייגו קאונטי בשנת 2003, ושרפה יותר מ-2,800 בתים. ב-2007 אירעה שריפה באותו מקום, אז היא החריבה 1,600 בתים. שתי השריפות התרחשו גם בחודש אוקטובר.



"זה היה גיהינום כמו שלא ראית מעולם", אמרה מריאן וויליאמס, שנמלטה עם שכניה, "עצים עלו באש כמו לפידים". קן מוהולט-סיברט הבחין בשעת לילה מאוחרת בריח עשן וראה להבות קטנות במרחק, הוא ניסה להפעיל משאבת מים על מנת להגן על החווה אותה מנהלת משפחתו במשך ארבעה דורות, אבל הכבשים והענבים אותם הם מגדלים נתפסו בלהבות שהגיעו עם הרוח לפני שהספיק להגן עליהם ונאלץ לנוס על נפשו מהעשן והאש. "רגע אחד לא הייתה רוח וברגע השני היה משב. זה היה מאוד מהיר", סיפר. "יש לי הרגשה שלא יישאר הרבה", אמרה אן אשתו.