לאחר שהמגמה במלחמת האזרחים בסוריה הפכה להיות לזכותו של בשאר אסד, נדמה כי "ציר הרשע" רוסיה, איראן וסוריה, כבר מתחיל לתכנן את צעדיו הבאים. אחד מהצעדים הבולטים התרחש היום (רביעי), כאשר רמטכ"ל צבא איראן, מוחמד בכרי, הגיע בפעם הראשונה מזה שש שנים ונחת על אדמתה של סוריה, על מנת להיפגש עם מקבילו הסורי, עבדאללה איוב.



מיד עם נחיתתו בדמשק, הצהירו השניים  כי הרמטכ"ל הגיע לשם על מנת לבקר, להרגיש את השטח ולדבר על שיתוף הפעולה בין הצדדים. כמו כן, הצדדים לא שכחו לשים את האויבים שלהם על השולחן, והישוו בין הטרור לבין פעילותה של ישראל. במסיבת עיתונאים משותפת שקיימו אמר הרמטכ"ל האיראני בכרי כי "אנחנו פה כדי להגדיל ולהמשיך את התיאום בין שני הצדדים, על מנת שנוכל להתמודד עם הטרוריסטים והציונים, כדי חיזוק השיתוף פעולה גם האזרחי וגם המודיעני".



הרמטכ"ל השמיע בדיוק את הדברים שאסד מאושר לשמוע: ""אנחנו תומכים בעם הסורי, כל העם האיראני עומד מאחוריכם. אנחנו עומדים מאחורי העם שלכם, מאחורי הצבא שלכם ובעיקר במנהיגות הבלתי מתפשרת נגד הטרור, עד שנביא לחיסולו ונגרום לכישלון של כל המזימות נגדנו. על "התוקפנות הישראלית" הגיב: "הציונים יהיו חייבים לכבד את השלמות הטריטוריאלית והריבונות הסורית.



יש לזכור שהביקור הגיע יומיים לאחר התקיפה הישראלית בסוריה, מה שהפתיע לא מעט אנשים בצבא הסורי והוא מגלם בתוכו את כל כל מה שישראל חוששת מפניו. איראן, אשר ביססה את עצמה בשטח סוריה, רוצה להמשיך ולנסות ולהעמיק את אחיזתה בשטח, ותנסה כמה שיותר להגיע קרוב לגבול עם ישראל. איראן תנסה לפתות את סוריה בנושא בעיקר בזכות עניין הנשק ובניסיון להביא כלי נשק חדשים יותר לסורים, שסובלים מאוד מתקנים ישנים.



הרמטכ"ל הסורי, הגנרל עלי עבדאללה איוב, הוסיף ואמר: "היחסים בין הצבאות הסורי והאיראני מבוססים היטב, והם נהיו חזקים יותר בזכות הדם של החללים שנפלו משני הצדדים במלחמה נגד הטרור. איראן הפכה להיות משמעותית מאוד בתהליך של חיסול הטרור בזכות המומחיות הצבאית שלה. אנחנו משוכנעים כי התפקיד של ציר ההתנגדות יתחזק ויגדל, ובזכות כך נוכל להתמודד עם האתגרים השוני".