התובע הכללי של ארצות הברית, ג'ף סשנס, אמר היום (שלישי) כי לפוליטיקה לא יהיה תפקיד בהחלטתו אם למנות יועץ מיוחד לבדיקת קרן קלינטון ועסקת האורניום שהתבצעה בתקופת אובמה. "משרד המשפטים לעולם לא יוכל לשמש כתגובה פוליטית נגד מתנגדים", אמר במהלך שימוע בסנאט. הוא התייחס לציטוטים של טראמפ בנושא ואמר כי "הם לא השפיעו ולא ישפיעו".



סשנס גם הגן על עצמו מפני ההאשמות על כך ששיקר בעדותו בפני הקונגרס על קשר בין אנשי הקמפיין של טראמפ לבין פקידים רוסיים. "אני לא אקבל האשמות ששקרתי אי פעם. זה שקר. תמיד אמרתי את האמת". עדותו של סשנס הייתה ההופעה הראשונה שלו בפני הקונגרס מאז העידו שני היועצים לשעבר בקמפיין טראמפ, ג'ורג פאפאדופלוס וקרטר פייג', על המגעים שלהם עם רוסיה, עדויות שנראו כסותרות עדות קודמת של סשנס, שטען כי לא ידע על קשר של מישהו מצוות הקמפיין עם גורמים רוסיים.

סשנס אמר כי הוא לא זוכר שדיבר עם פייג' בשנה שעברה על נסיעתו המתוכננת למוסקבה ונזכר בפגישתו עם פאפאדופלוס רק לאחר שקרא על המפגש בחדשות במהלך מרץ 2016. עוד אמר כי הבהיר לפאפאדופלוס שהצעתו לארגן פגישה בין טראמפ לפקידים רוסיים "אולי הייתה לא נכונה".

דונלד טראמפ וג'ף סשנס. צילום: רויטרס


סשנס העיד כבר ביוני בשימוע פומבי בסנאט וטען כי הרעיון שהוא שיתף פעולה עם הממשל הרוסי בקמפיין של טראמפ מהווה "שקר מזעזע ומתועב". "מעולם לא פגשתי בכירים רוסים בנוגע לשום עניין הנוגע לבחירות. מעבר לכך, אין לי שום ידע על שיחה כזו שנערכה על ידי מישהו מהצוות", אמר. "הרעיון ששיתפתי פעולה עם ניסיון לפגוע בדמוקרטיה שלנו או לפגוע במדינה ששירתי בכבוד יותר מ-35 שנים, זה שקר מזעזע ומתועב".

במרכז החקירה נמצאת ההסתבכות של סשנס, שאמר בעבר בקונגרס כי לא קיים שום קשר בשנה האחרונה עם גורמים רשמיים מממשל פוטין – מה שהתברר כשקר. מאז חשפו אנשי צוות שלו כי סשנס, אחד מהרפובליקנים הראשונים שהצטרפו לקמפיין טראמפ, נפגש פעמיים עם שגריר רוסיה בארה"ב סרגיי קיסליאק במהלך השנה שקדמה לכניסתו של טראמפ לתפקיד. סשנס טען מאז כי הדבר לא מהווה שקר, כיוון שפגישתו עם השגריר הייתה קשורה לתפקידו כסנאטור, ולא כחלק ממעורבותו בקמפיין של דונלד טראמפ. הלחץ שנוצר עליו אחרי חשיפה זו הוביל אותו להפריד עצמו מהחקירה שנערכת בנושא ולמנות תובע עצמאי נפרד – רוברט מולר. 
 
סשנס אמר בעדותו כי הוא בוטח ברוברט מולר, זאת על רקע דיווחים כי טראמפ מתכנן לפטר גם אותו. הוא סירב לענות על מרבית השאלות שקיבל מחברי הסנאט, בטענה כי הוא אינו יכול לדון בשיחותיו עם הנשיא שכן יהיה הדבר הפרה חוקתית של תפקידי הממשל. סנאטורים דמוקרטים ביקרו בחריפות את סרבנותו, ואמרו כי "שתיקתו אומרת הרבה".