מברק סודי ביותר שנשלח שלשום ממשרד החוץ לכ-15 שגרירים ישראלים בחו"ל חושף כי ישראל חוששת שאסד יפעיל נשק כימי סמוך לגבול עמה ושאריות גז יחדרו לשטחה, כך דווח הערב (רביעי) ב"חדשות עשר". על פי הדיווח, המסר שיצא מירושלים למדינות המערב הוא - "נגיב בחריפות רבה על כל מקרה כזה".



בתחילת החודש דווח כי גורמים אמריקאים טוענים שמתקפות שאירעו בסוריה בתקופה האחרונה, מעידות כי ייתכן ואסד מפתח בימים אלה נשק כימי חדש. הם סבורים כי הנשיא ממשיך בשימוש בנשק כימי, אם כי במינון קטן, מאז המתקפה באפריל האחרון שבה נהרגו למעלה ממאה אזרחים. מדובר באירוע שבו הותקף בית חולים בח'אן שייחון, בגז סארין, דבר שגרם לפציעתם של למעלה מ-400 נשים, גברים וילדים. הגורם הוסיף כי ארצות הברית "שומרת לעצמה את הזכות לנקוט בפעולה צבאית נגד ממשלת סוריה על מנת למנוע או להרתיע אותה משימוש בנשק כימי".

בתוך כך, הערב דווח ב"חדשות עשר" כי גורמים בבית הלבן לא נרתעים הן מהתגובות הפלסטיניות והן מהימשכות הנתק, וגם אם זה יימשך, הם ממשיכים בגיבוש תוכנית השלום של הנשיא דונלד טראמפ. על פי הדיווח, טראמפ נחוש להתקדם בגיבוש התוכנית, גם אם אבו מאזן לא רוצה לחזור לשולחן המשא ומתן. עם זאת, הגורמים טוענים כי טרם נתקבלה החלטה סופית ובכל מקרה הם לא ייכפו את התכנית על שני הצדדים, אבל יציגו להם אותה בכל מקרה. 

בכירים אמריקאים הסבירו כי "מכיוון שגיבוש התכנית עצמה עדיין לא הסתיים, לא החלטנו איך נציג את התוכנית ומה נעשה במידה ואחד הצדדים לא יסכים לה". הם הוסיפו כי הם "אופטימיים" מכך ש"כל המדינות הרלוונטיות שתומכות בהסכם השלום בין הצדדים, עדיין ממתינות לתוכנית שלנו, רוצות לעבוד איתנו ומבינות שאין לנו תחליף בתיווך". הם סיכמו ואמרו כי "למרות כל הדיווחים השגויים לגבי התכנית שלנו, אנחנו בטוחים שהיא תהיה מועילה לשני העמים".