הקרנף הלבן האחרון בעולם מת היום והותיר בגלובוס רק שתי נקבות בנות מינו, כך הודיעו היום (שלישי) הרשויות בקניה. "בעצב רב מודיעים אתר השימור אול פג'טה וגן החיות דבור קרלובה כי סודן, הקרנף הלבן האחרון בעולם, בן 45, מת בקניה ב-19 במרץ 2018", כך נמסר מאתר השימור במדינה האפריקאית. בהודעה נמסר כי הקרנף הומת בהמתת חסד לאחר התייעצות עם מומחים לחיות בר בשל הידרדרות חדה במצבו הבריאותי.

סודן קיבל טיפול בעבור סיבוכים שקשורים לגילו המתקדם ושהשפיעו על שריריו ועצמותיו וכן גרמו לו לפצעים נרחבים בעור. "מצבו הידרדר משמעותית ב-24 השעות האחרונות. הוא לא היה מסוגל לעמוד וסבל מאוד", נמסר מאתר השימור. "הצוות הווטרינרי מגן החיות קיבל יחד עם מומחי השימור את ההחלטה לבצע המתת חסד".
 
סודן חי בעבר בגן החיות דבר קרלובה שבצ'כיה לפני שהועבר לאתר השימור אול פג'טה שבקניה, כ-250 ק"מ צפונית לבירה ניירובי, שם הוא חי עם שתי הקרנפיות הלבנות האחרונות, נאג'ין בת ה-27 ופאטו בת ה-17. לאחר שכל הניסיונות לזווג אותו באופן טבעי נכשלו, מומחי השימור פתחו לו בשנה שעברה עמוד באפליקציית ההיכרויות טינדר, בתקווה לגייס עבורו מספיק כסף על מנת לשלם עבור טיפול פוריות בשווי 9 מיליון דולר.
 

סודן, הקרנף הלבן האחרון. צילום: רויטרס
סודן, הקרנף הלבן האחרון. צילום: רויטרס