טרור בצרפת: חמוש, שטען כי הוא משתייך לארגון המדינה האסלאמית, לכד היום (שישי) שמונה בני ערובה בסופרמרקט בעיר טרב, הרג שלושה בני אדם והביא לפציעתם של 12 אחרים, בעוד שבני הערובה בהם החזיק שוחררו על ידיו בתחילת האירוע. לאחר שעות שבהן התבצר עם שוטר במקום, פרצו כוחות הביטחון המקומיים למתחם המזון וחיסלו את התוקף, שלפי הדיווחים הנו ממוצא מרוקאי. 

שר הפנים הצרפתי ז'ראר קולומב אישר לאחר מכן בחשבון הטוויטר שלו כי התוקף נהרג במהלך הפריצה למתחם. לדבריו, שמו של המפגע הוא רדואן לקדים. מאוחר יותר ארגון דאעש לקח אחריות לביצוע המתקפה. 

לפני פשיטת כוחות הביטחון הצרפתים, התבצר החמוש עם שוטר במתחם המזון. בתחילה דווח כי התוקף הרג שניים במהלך התקרית, אך בהמשך התברר כי הוא הביא למותו של אדם נוסף טרם ההשתלטות על המקום.

בתוך כך, לפי דיווחים בתקשורת הצרפתית, החמוש, שצעק במהלך האירוע "נקמה עבור סוריה", דרש לשחרר את סלאח עבד אל-סלאם, מהמחבלים שביצעו את מתקפת הטרור בבטקלאן בפריז בנובמבר 2015, תמורת שחרורו של השוטר בשלום.
 
כוחות הביטחון הצרפתים בזירת האירוע. צילום: רויטרס
כוחות הביטחון הצרפתים בזירת האירוע. צילום: רויטרס

אזור התקרית. צילום: רויטרס
אזור התקרית. צילום: רויטרס


רבע שעה בלבד לפני כן אירע אירוע ירי העיר קרקסון הסמוכה, שם ירה חמוש לעבר שוטרים שרצו, ופצע אחד מהם. זאת בניגוד לדיווחים הראשונים לפיהם מדובר באותו חמוש שירה בשוטרים ולאחר מכן לקח את בני הערובה. 

ראש עיריית טרב, אריק מנאסי, אמר כי על פי עדי ראיה, החמוש נכנס לסופרמרקט, וצעק "אללה אכבר, אני אהרוג את כולכם". על פי דיווחים, 20 אנשים ששהו בסופרמרקט בתחילת האירוע הורשו לעזוב עם כניסת החמוש. 
 

ראש הממשלה הצרפתי אדוארד פיליפ אמר כי ככל המראה מדובר באירוע טרור. במשרד התובע בפריז מסרו כי המקרה נחקר כפיגוע טרור ולא הוסיפו פרטים נוספים. 


ואולם, טרם ההודעה הרשמית בנושא של ממשלת צרפת, ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה בחשבון הטוויטר שלו את האירוע, אותו הגדיר כמתקפת טרור: "אני מגנה את פיגוע הטרור האכזרי שהתרחש בצרפת. על העולם התרבותי להתאחד ולפעול יחד כדי להביס את הטרור. בשם ממשלת ישראל, אני שולח תנחומים למשפחות הנרצחים ולעם הצרפתי".