בפריז נמשכת חקירתם של שני החשודים ברצח האכזרי ביום שישי של מיריי קנול בת ה־85 בדירתה. התביעה הכללית בפריז הגישה נגד השניים כתב אישום בגין רצח על רקע אנטישמי והתעללות בנכה. גופתה של קנול נמצאה שרופה בליל שבת, כשעליה סימני דקירות סכין, בדירתה בקומה השנייה של בית דירות ברובע ה־11 בפריז. העצורים הם שכנה המוסלמי של קנול בן ה־29 וידידו בן ה־22, שהוגדר כהומלס. בחקירה אמרו השניים כי רצו לשדוד את הנרצחת, והם מאשימים האחד את השני ברצח. הידיד טען כי השכן המוסלמי החל לדקור את קנול כדי שתגלה היכן מוסתר כספה, כשהוא זועק "אללה אכבר", והמשיך לדקור אותה עד שמתה. לבסוף, הם הציתו את הדירה כדי לנסות לטשטש את מעשיהם.



במהלך החקירה התברר כי קנול הכירה את השכן הרוצח מאז שהיה בן שבע. כילד הוא נהג לעזור לה בקניות, וגם מאוחר יותר נהג לשהות בביתה. המטפלת שגרה איתה התלוננה נגדו בעבר על תקיפה מינית של בתה בת ה־13. בעקבות זאת ריצה האיש תקופת מאסר ומאז שחרורו בספטמבר 2017 החל להשמיע איומי נקמה.



למרות זאת המשיכה קנול בקשריה עם השכן. לדברי בנה, ביום הרצח הוא ביקר פעמיים בדירתה ואף הביא לה יין פורטו לפי שהכניס לדירה את שותפו. לדברי הבן, אמו הייתה חולת פרקינסון, נעזרה במכשיר הליכה והייתה אשה ענייה שגרה במגורים של השירותים הסוציאליים, לכן ההסבר לרצח יכול לדעתו, להיות אנטישמי בלבד.



בתוך כך הגיעו לפריז נכדותיה של הנרצחת המתגוררות בישראל לקראת הלווייתה שתיערך היום. בשעות הערב ייערך מצעד מחאה שקט לזכרה ליד מקום מגוריה ביוזמת הארגונים היהודיים, כשגורמים פוליטיים וציבוריים הודיעו כי יצטרפו אליו.



קלודט, שכנה וידידה יהודייה, מספרת כי קנול "הייתה אשה מקסימה ונדיבה מאוד. מה שנורא שהיא סבלה מאוד. זה לא הגיע לה". "בוודאי שהמניע היה אנטישמי", אמרה, "אנחנו היהודים נושאים, כנראה, משהו עלינו. לכן פוגעים בנו. אנחנו מרגישים מאוד לא בטוחים. אנחנו על הכוונת". השכנה הוסיפה וסיפרה כי קנול הצליחה בצעירותה להימלט מזרועות הנאצים שכבשו את פריז לדרום צרפת ולפורטוגל, משום שלאמה הייתה אזרחות ברזילאית. כשחזרה לפריז לאחר המלחמה, היא נישאה לניצול מחנה אושוויץ.