תדהמה בארצות הברית: משטרת קליפורניה הודיעה הלילה (חמישי) שהיא עצרה קצין משטרה לשעבר בחשד לביצוע מסע רצח שכלל מעשי אונס ופריצות לבתים בשנות ה-70 וה-80, זאת לאחר כ-40 שנים שבמהלכן לא נודעה זהותו של מי שכונה "הרוצח מגולדן סטייט". החשוד, ג'וזף ג'יימס דיאנג'לו בן ה-72 מאזור סקרמנטו, נעצר לאחר מאמצים מחודשים לפתור את המקרה, שכלל 12 מעשי רצח, 51 מקרי אונס ויותר מ-120 התפרצויות לבתים.



כעת הוא מוחזק במעצר בחשד לארבעה סעיפים של רצח, בהם זה של בריאן וקייטי מגייור בשנת 1978 בסקרמנטו, וזה של שרלין ולימן סמית' במחוז ונטורה ב-1980. לפי המשטרה, מעצרו של דיאנג'לו בוצע לאחר מעקב אחריו, בעקבות דגימות DNA שנלקחו ממנו, והושוו לאלו שנלקחו בעבר מקורבנותיו.



"כשגיליתי על מעצרו בכיתי משמחה", סיפרה ג'יין קרסון סנדלר, שנאנסה על ידו, לכאורה. "המימדים של המקרה הזה חייב למצוא לו פתרון", הוסיפה עורכת הדין אן מארי שוברט, התובעת הכללית בסקרמנטו, שקבעה: "התשובה לחידה הזו תמיד התחבאה בסקרמנטו".



ההודעה על תפיסתו של החשוד. צילום: רויטרס
ההודעה על תפיסתו של החשוד. צילום: רויטרס



לפני שנתיים הציע ה-FBI פרס בסך 50 אלף דולר לכל מי שיוכל לסייע בפיצוח התיק. אחרי ארבעה עשורים של תסכול, התברר לחוקרים שהחשוד ברצח הסתתר במשך כארבעה עשורים מתחת לאפם. על פי העיתון "סקרמנטו בי", החשוד התגורר עם בתו ונכדתו בשכונת סייטרוס הייטס שבסקרמנטו לאחר שבשנת 1979 הוא פוטר מהמשטרה לאחר שהואשם בגניבה. 



"כולם פחדו", סיכם מרקוס קנוטסון, סוכן מיוחד של ה-FBI שנולד וגדל בסקרמנטו, אשר היה זה שהכריז על הפנייה החדשה בנושא לאזרחים בשנת 2016. "היו לנו אנשים שישנו עם רובים וכאלה שקנו כלבים. אנשים היו מודאגים והייתה להם זכות להיות. הבחור הזה איים על הקהילה, הוא עשה דברים איומים", הוסיף קנוטסון.