באז אולדרין נכנס לספרי ההיסטוריה כאחד משני האנשים הראשונים שעשו "צעד גדול לאנושות", כשהגיע לירח לפני 49 שנה. כעת טוען האסטרונאוט לשעבר כי ילדיו מנסים להרוס את המורשת שלו ואף את חיי האהבה שלו. בחודש שעבר פנו ג'אניס ואנדרו אולדרין לבית המשפט בפלורידה בבקשה שימנה אותם לאפוטרופוסים של אביהם (88) בטענה שהוא נמצא ב"הידרדרות קוגניטיבית", והם חוששים כי הוא "פגיע למניפולציה מצד גורמים אחרים שמבקשים להשיג גישה ושליטה על המשאבים האישיים שלו". 
 
בתגובה לכך, החליט אולדרין להגיש תביעה משלו נגד הילדים – הבן אנדרו, המנהל את מכון אלודרין לחלל במכון לטכנולוגיה בפלורידה ואמון גם על מזכרות החלל של אביו, ונגד המנהלת העסקית שלו בשבע השנים האחרונות, כריסטינה קורפ, שעומדת בראש קרן "חלל משותף" שהקים בשנת 1988 על מנת לעודד ילדים לפנות לתחומי מדע, טכנולוגיה, הנדסה, אומנויות ומתמטיקה. 
 
כתב התביעה המפורט כולל האשמות על הפרת אמונים, ניצול גילו המופלג, מרמה והשתלטות בלתי הוגנת על חשבונות הבנק שלו, הקרנות והעסקים שלו. עוד טען אולדרין כי הם השמיצו אותו בפני אחרים כאשר אמרו שיש לו אלצהיימר ואף מנעו ממנו מלהינשא בפעם הרביעית. לטענתו, הם "ערערו והשמיצו באופן מכוון" את חיי האהבה שלו. 
 

שני הילדים אמרו בתגובה: "אנו אוהבים ומכבדים את אבינו מאוד ומקווים שנוכל להתאושש מהמצב הזה. אנחנו מאוכזבים ועצובים מהתביעה הבלתי מוצדקת שהוגשה נגדנו ונגד הקרן שבנינו יחד בתור משפחה על מנת להוביל את המורשת של אבא גם לדורות הבאים", מסרו.