קנצרלית גרמניה, אנגלה מרקל, קיבלה את הסכמתן של 14 מהמדינות החברות באיחוד האירופי לקבל לשטחן מהגרים שהגיעו לגרמניה ממדינות אירופיות אחרות, שבהן לא הגישו בקשת מקלט, כך לפי מסמך שפורסם היום (שבת) בתקשורת הגרמנית. המדינות הן הונגריה, פולין, צ'כיה, בלגיה, דנמרק, אסטוניה, צרפת, פינלנד, ליטא, לטביה, לוקסמבורג, הולנד, פורטוגל ושבדיה, כאשר אוסטריה, לעומת זאת, נעדרת מהרשימה.



במסמך קראה גרמניה להקמת "מרכזי קליטה" גדולים שיוקמו בגבול גרמניה כדי לקלוט מהגרים. על פי סוכנות הידיעות הגרמנית DPA, פן נוסף של התוכנית כולל שליחת שוטרים גרמנים לבולגריה על מנת לסייע בסיורים בגבול החיצוני של האיחוד האירופי. הסכם בנושא, כך לפי הדיווח, כבר הושג. "אנחנו חייבים להיות מוכנים לתמוך בסלובניה וקרואטיה", הוסיפה מרקל.



יש לציין כי נושא ההגירה הוא אחד האתגרים הגדולים ביותר שאיתו מתמודדת מרקל מאז משבר הפליטים של 2015, זאת לאחר שהחליטה לפתוח את גבולות גרמניה לכניסת מהגרים וספגה ביקורת רבה.



פליטים סורים בהונגריה. צילום: רויטרס
פליטים סורים בהונגריה. צילום: רויטרס



ביום שישי האחרון הודיעה מרקל על התקדמות בנושא, במהלך פסגה של מנהיגי האיחוד, זאת לאחר שיוון וספרד הסכימו להתגמש בנושא. השותפים הקואליציוניים של מרקל בירכו ברובם על התוכנית שהציגה המנהיגה הגרמנית.



בתוך כך, שר הפנים הגרמני, הורסט סיהופר, לוחץ על הקנצלרית לסגור את גבולותיה של גרמניה לכניסת מהגרים ואף רמז כי הוא עשוי לפרוש עם מפלגתו "האיגוד הנוצרי-חברתי" מהקואליציה בראשותה.