איראנים רבים לעגו והשמיעו ביקורת חריפה היום (שני) ברשתות החברתיות בנוגע לחקיקה המחמירה בארצם, זאת לאחר מעצרה של הנערה מאידה הוג'ברי בת ה-18, שתיעדה את עצמה רוקדת בסרטוני וידאו שהעלתה לאינסטגרם וזכתה לעשרות אלפי עוקבים
מבקרי המעצר של המתעמלת האיראנית הצעירה, השתמשו בהאשטאג #Dancingisnotacrime, ונשים איראניות פרסמו סרטונים של עצמם רוקדות בציבור. "יצחקו עלינו אם נספר לאנשים בכל מקום בעולם שנעצרות אצלנו נערות בנות 17 ו -18 על ריקודיהן, אושרן והיופי שלהן באשמת הפצת חוסר צניעות, בעוד שאנסי ילדים ואחרים חופשיים", כתב הבלוגר האיראני והפעיל הפוליטי חוסיין רונאגי-מאלכי.
הטלוויזיה האיראנית שידרה וידאו שבו התנצלה הוג'ברי על "שבירת נורמות מוסריות", כשציינה כי לא התכוונה לבצע כל הפרה. כמה אתרי חדשות איראנים דיווחו על שלושה אנשים נוספים שנעצרו בשבועות האחרונים. לפי הדיווחים, הם שוחררו בערבות.
 
"לא היו לי כוונות רעות, לא רציתי לעודד אחרים לעשות את אותו הדבר, אני לא עובד עם רשת", אמרה הוג'ברי בבכי בשידור הטלוויזיה.
לפני שחשבונותיה נחסמו על ידי השלטונות האיראנים, הוציאה הוג'ברי כ -300 סרטונים בחשבון האינסטגרם שלה, שבו הופיעה ללא כיסוי ראש. על פי חוקי השריעה האסלאמית ברפובליקה האסלאמית, נשים מחויבות ללבוש כיסויי ראש ובגדים צנועים בפומבי, ונאסר עליהן לרקוד בפומבי.
 
ההאשמות הפוטנציאליות נגד הוג'ברי לא צוינו, אך סביר להניח שהיא מואשמת בכך שהיא מתנגדת לקודים התנהגותיים אסלאמיים הדורשים צניעות בלבוש ובהתנהגות.