"יש לי הרגשה שאיראן תדבר איתנו בקרוב", אמר הלילה (רביעי) נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בעצרת שערך בפלורידה. עוד אמר כי "אולי לא, וגם זה בסדר". הנשיא האמריקאי הוסיף כי הוא "מקווה שזה יעבוד טוב עם איראן, יש להם הרבה קשיים כרגע". 
דבריו של טראמפ מגיעים לאחר שבכיר איראני דחה אתמול את הזמנתו לפגישה עם נשיא איראן חסן רוחאני. הבכיר, חמיד אבו טלאבי, יועצו של רוחאני, אמר כי על מי שמאמין במשא ומתן להתחרט על השפה התוקפנית נגד טהרן, לכבד את העם האיראני ולשוב להסכם הגרעין, שממנו פרש טראמפ. 

טראמפ בעצרת הלילה. צילום: רויטרס
בציוץ שכתב בטוויטר הוסיף טלאבי: "בשנה שעברה, במסגרת כינוס האו"ם ולאחר האיומים כלפי העם האיראני, הוצע לקיים גישה בין שני הנשיאים. היום מוצע שוב המפגש ללא תנאים מוקדמים, לאחר יציאת ארה"ב מהסכם הגרעין".
 

הבכיר הוסיף כי על מי שמאמין במשא ומתן כדרך לפתרון מחלוקות להתחייב למה שסוכם. "מתן כבוד לעם האיראני, הורדת ההתנהלות התוקפנית וחזרת ארה"ב להסכם הגרעין יכולה לסלול את הדרך שאינה סלולה כעת, למפגש בין שני המנהיגים". 
 
גם שר הפנים האיראני, עבד אל־רזא רחמני, דחה את ההצעה של טראמפ ואמר כי נשיא ארה"ב "אינו ראוי לאמון, ולכן טהרן לא יכולה לנהל איתו משא ומתן". ואילו הנשיא רוחאני אמר כי פרישת ארה"ב מהסכם הגרעין "אינה חוקית", וציין כי הכדור נמצא "במגרש האירופי בכל הנוגע לקשרים עם טהרן".
הנשיא האיראני התייחס גם למתיחות במפרץ הפרסי וטען: "הרפובליקה האסלאמית לא מעוניינת במתיחות באזור ולא רוצה בדרכי המים הבינלאומיים, אך לא תוותר בקלות על זכותה לייצא נפט".
 
כזכור, כאשר נשאל הנשיא האמריקאי על ידי כתבים בבית הלבן אם יהיה מוכן להיפגש עם נשיא איראן חסן רוחאני, ענה טראמפ: "אם הם רוצים להיפגש, ניפגש. אני מוכן להיפגש עם כולם, אני מאמין בפגישות". בתוך כך, גורם מדיני בכיר בירושלים הבהיר כי למרות הצהרת טראמפ, "גורמים אמריקאים בכירים מסרו לישראל שאין שינוי במדיניות התקיפה נגד איראן".