גל החום הפוקד את אירופה, שהביא עמו את הטמפרטורות הגבוהות ביותר שנמדדו מזה מאה שנה ביבשת, מאלץ את תושבי מדינות היבשת למצוא פתרונות יצירתיים במיוחד. במדינה כמו פינלנד, אשר רגילה לחיות ברוב ימות השנה בטמפרטורה הנעה מתחת לרף העשרים מעלות, היו השנה חודשים רבים של שלושים מעלות. זאת, בנוסף לעובדה כי רוב הבתים כלל אינם ערוכים להתמודד עם גלי חום בעוצמות אלו ובנויים כך שיוכלו בכלל לספוג את ימי הקור החוזרים ונשנים.


מה שהתחיל כמעין הלצה, הפך בימים האחרונים לפתרון שיווקי מעשי מבריק, כאשר רשת הסופרמרקטים הנודעת והמובילה בפינלנד, K, יצאה במבצע חסר תקדים בו היא מציעה ללקוחותיה להעביר את לילות הקיץ הלוהטים בלינה בסופרמרקטים סמוך למקררים ולמקפיאים. בפרסומים של הרשת, הן בעיתונות המקומית והן בדף החברה ברשת הפייסבוק וברשתות החברתיות האחרות, נטען מטעם הנהלת החברה כי "אנו תמיד מעוניינים להיענות לרצונותיהם של הלקוחות, אז למה לא?".

לא רק זאת, הרי שהרשת הלכה צעד אחד נוסף ובו היא משלבת בהצעתה גם ארוחת בוקר ומרכיבים נוספים אשר מקלים על אזרחים ומעשירים את קופתה. 


בתוך כך, במדינה נוספת אשר מעטים מחזיקים בה מערכות מיזוג אוויר, דנמרק, נאלצים בהתאחדות בתי המלון להתמודד עם הטענות החוזרות ונשנות אודות מחסור במערכות מיזוג אוויר במלונות. זוהי התקופה העמוסה ביותר של השנה, בה תיירים רבים נוהרים למדינה השלווה על מנת ליהנות מהבירה התוססת, מהאיים הקסומים ומשלל אתרי הטבע והשעשועים שיש לשני חצאי האי במדינה להציע. המצוקה היא רבה ומעסיקה את ענף התיירות, ובינתיים פתרונות יצירתיים כמו בפינלנד טרם נמצאו. 

נוסף למצב במדינות הנורדיות, שלושה בני אדם מתו בספרד כתוצאה ממכת חום. אחד מהם, גבר בגיל העמידה בברצלונה, נמצא ברחוב לאחר שהתמוטט. השניים הנוספים הם גבר פנסיונר בן 78 ועובד כביש בשנות ה-40 לחייו, שמתו גם הם כתוצאה מהטמפרטורות הקיצוניות במדינה, שהגיעו ל-44 מעלות באזורים מסוימים במדינה ו-40 מעלות בבירה מדריד. 

בפורטוגל הטמפרטורות שברו שיא של כל הזמנים עם 45 מעלות שנמדדו ביום חמישי בעיר אלבגה המרוחקת 150 ק"מ מליסבון. שירותי החירום במדינה מסרו כי הם נמצאים בכוננות מרבית לקראת אפשרות של שריפות, ושר הפנים אדוארדו קבריטה הכריז על מדיניות של "אפס סובלנות" כלפי כל מי שיבצע פעולות מסוכנות.

גל החום בולנסיה, ספרד. צילום: רויטרס

 
גם בפאריס מצאו נחמה במזרקות. צילום: רויטרס

חוף הים בבנידורם, ספרד. צילום: רויטרס