הנשיא אמריקאי דונלד טראמפ החזיר היום (שלישי) את הסנקציות על איראן שנמצאת במצב כלכלי וחברתי קשה. עוד שלושה חודשים יחולו הסנקציות גם על הסכמי הנפט עם המדינה, דבר שעתיד להשפיע על מחירי הנפט בעולם ולהוביל להתייקרות. ד"ר תמר עילם, מומחית לאיראן מהמרכז האקדמי שלם, התייחסה ב-103FM להחלת הסנקציות על המדינה: "מה שהולך לקרות מהיום אלו הגבלות במסחר במטבע חוץ, אסור יהיה למכור דולרים בתוך איראן ויש גם בעיה של העברת כספים מחוץ למדינה. אסור להכניס מתכות למדינה ולכן גם מחיר הזהב זינק בהתאם, כנ"ל גם חלקי החילוף לרכבים".


לדברי עילם, המצב הכלכלי הרעוע נותן את אותותיו על אזרחי הרפובליקה האסלאמית המיואשים: "ראיתי סרטון של אדם שבועט בטלוויזיה כשרוחאני נואם. לאנשים עכשיו אין כסף והם שוברים חסכונות. מצאתי אתר שובר לב בו יש עשרות אנשים עם מספרי טלפון שמציעים למכור את הכליה שלהם. שיעור ההתאבדויות עלה בגלל המצב הכלכלי, אנשים מחטטים בפחים כבר תקופה הארוכה והפערים בין העשירים לעניים ממשיכים לגדול".

כשנשאלה לאן זה עוד יכול להתדרדר והאם המחאה החברתית במדינה תצליח לעורר את השינוי השיבה: "מתישהו הם יפתיעו אותנו. אנחנו רגילים לדפוס החוזר שיש מחאה שמדוכאת אך הם עוד יפתיעו אותנו. מכרים אמרו לי לפני שנים שמחיר החירות של איראן יהיה גבוה יותר משל סוריה. יכול להיות שכשאין להם מה להפסיד זה יעבוד".
"נראה שרוחאני לא מבין שהוא אינו בעמדת כוח. מצד אחד הוא נבחר על ידי העם ויש ציפיות ממנו ומצד שני יש לו בוס על הראש, הוא כלוא בתוך הצרות של עצמו. אני לא מקנאת בעמדה בה הוא נמצא", הוסיפה לסיום המומחית.