משרד ההגנה באפגניסטן דיווח כי לפחות מאה שוטרים וכי בין 20 ל-30 אזרחים נהרגו בקרבות עם הטליבאן מאז יום חמישי, וזאת במסגרת ניסיונותיו של הארגון המוסלמי לכבוש את העיר רזני שבמזרח אפגניסטן. גורמים רשמיים ותושבים דיווחו כי כוחות הטליבאן צבאו על מבנים של הממשל והמשטרה ופגעו בהם, כשבאותה שעה תקף צבא ארה"ב את האזור מספר פעמים.

מ"הצלב האדום" נמסר כי גופות רבות הועברו על ידי ארגון הסיוע ההומניטרי לבית החולים המחוזי ובחשבונו בטוויטר צייץ הארגון, כי הוא עוקב מקרוב אחר המתרחש. דובר הטליבאן ודובר מטעם צבא ארה"ב מסרו כי הארגון הצליח לתפוס שטחים גדולים במחוז, אך לעומתו טוען הצבא האפגני, כי השליטה במחוז לא נמצאת בסכנה.



במשך תקופה ארוכה התריעו הרשויות המקומיות כי קיים חשש שהטליבאן יכבוש וישתלט על רזני, מאחר והוא כבר שולט על חלקים נרחבים באזור. חבר מועצה באחת הרשויות, מוחמד רחים סניאר, אמר כי הכוחות האפגניים נמצאים במצב של מגננה והוסיף כי "אף אחד לא יודע מה קורה מכיוון שאין שירותי תקשורת", וזאת בעקבות הרס קווי התקשורת והתשתיות בקרבות.



חייל אפגני באזור הקרבות עם הטליבאן. צילום: רויטרס
חייל אפגני באזור הקרבות עם הטליבאן. צילום: רויטרס



אזרחים שהצליחו להימלט מהאזור הכבוש דרך השדות סיפרו כי תושבים אחרים נותרו נצורים מאחור וזאת מאחר ובכביש הגישה הראשי לרזני הוטמנו מוקשים, במטרה למנוע מכוחות המשטרה והסיוע להגיע למקום.



נשיא אפגניסטן אשרף גאני אחמדזאי נמנע מלהתייחס למצב השורר בארצו בימים האחרונים ולצאת בהצהרות, ועל כן רוב המידע המתקבל הוא מפיהם של אזרחים ומהרשתות החברתיות.



כזכור, לפני שלושה ימים, פוצץ את עצמו מחבל מתאבד בעיר ג'לאלאבאד, גם היא במזרח אפגניסטן. הפיצוץ אירע בסמוך לתחנת דלק גדולה, מה שהוביל גם לשריפה. לפי גורמים רשמיים בממשלה, בפיגוע נהרגו לפחות עשרה בני אדם וארבעה נפצעו.