בכירים בחמאס האשימו היום (שבת) את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בסיכול המאמצים הבינלאומיים להשגת הסדרה בין ישראל לבין ארגון הטרור ברצועת עזה. בכיר חמאס אחמד באהר קרא להעמדתו לדין של אבו מאזן באשמת "בגידה". הקריאה באה על רקע דיווחים כי מצרים השעתה את מאמציה להשגת הסדרה בין הצדדים בעקבות לחץ מהרשות הפלסטינית. באהר, שמכהן גם כסגן יו"ר המועצה המחוקקת הפלסטינית, אמר כי אבו מאזן מסרב לסיים את הסכסוך בין פתח לחמאס וכי הוא מתעקש כי ארגון הטרור ימסור את נשקו לרשות הפלסטינית. 
 
בכיר חמאס האשים גם את יו"ר הרשות הפלסטינית ב"שיתוף פעולה" עם ישראל בהטלת סגר ועיצומים על רצועת עזה. הוא הוסיף כי כל "המזימות" לאלץ את חמאס וארגוני הטרור הפלסטינים האחרים ברצועה להתפרק מנשקם נידונו לכישלון. בכיר נוסף בארגון, סלאח אל-ברדאוויל, תקף גם הוא את אבו מאזן ואמר כי התקווה לסיום הסכסוך הפנים פלסטיני נמוגה."אבו מאזן והרשות הפלסטינית מתנגדים לכל מאמץ לסיים את המצור על רצועת עזה", אמר אל-ברדאוויל. "הוא סיכל את המאמצים המצריים להסיר את הסגר. הוא לא ראוי יותר לייצג את העם הפלסטיני".  

בתוך כך, פתח האשים את כוחות הביטחון של חמאס בכך שעצרו או עיכבו לחקירה לפחות 100 מאנשיהם ברצועת עזה במהלך הימים האחרונים. בין העצורים נמנים בכירים לשעבר במנגנוני הביטחון של הרשות ברצועה. "המעצרים עומדים בקנה אחד עם מאמצי ישראל וארצות הברית לכפות את תוכנית המאה של טראמפ, וכן לחבל במאמצי התיווך של מצרים לסיים את הסכסוך הפנים-פלסטיני", נאמר בהודעת פתח. 



אנשי חמאס ברצועת עזה. צילום: עבד ראחים חטיב, פלאש 90
אנשי חמאס ברצועת עזה. צילום: עבד ראחים חטיב, פלאש 90



העיתון "אל חיאת" דיווח היום כי אבו מאזן הצליח לסכל את מאמצי מצרים והאו"ם להשיג הסדרה בין ישראל לחמאס. לפי הדיווח, אבו מאזן איים לנקוט "מאמצים חסרי תקדים" נגד רצועת עזה אם יושג הסכם להפסקת אש בין ישראל לארגון. המצרים נכנעו לאיומי יו"ר הרשות הפלסטינית, כך מסר העיתון מפי מקורות.



הרשות הפלסטינית גם פנתה לאו"ם ולקפריסין והבהירה להם כי כל הסכם חייב להיות מושג דרך אש"ף, "נציגו היחיד של הפלסטינים", ולא דרך חמאס או ארגון אחר. לפי חלק מהדיווחים, הסכם ההסדרה היה אמור לכלול הקמת נמל ימי בקפריסין להעברת סחורות לרצועת עזה.