הוריקן פלורנס: ה"ניו יורק טיימס" מעדכן כי מניין הקורבנות שהותירה אחריה הסופה עלה ל-14. על פי הדיווח, גם כשהסערה איבדה את כוחה, הנהרות עלו על גדותיהם והציפו אזורים שלמים  במהירות. החזאים הזהירו עוד בטרם היכתה הסופה בחופי קרוליינה הצפונית והדרומית, כי השטפונות עלולים להביא, לדבריהם, ל"קטסטרופה". הרשויות בחוף המזרחי בארה"ב הזהירו כי כמויות הגשמים הכבדות צפויות להמשיך לגרום להצפות ולשיטפונות מסוכנים.



עשרות מקלטים נפתחו באזורים המועדים, והם התמלאו במהרה באנשים שנמלטו מן ההוריקן.  בנוסף, תושבים רבים פונו מבתיהם על ידי כוחות ההצלה לפני הסערה בסירות ובמסוקים.

פלורנס נחלשה בסוף השבוע אחרי שפגעה בחוף המזרחי של ארה"ב ביום שישי. הסופה, שהוגדרה הוריקן בדרגה 1, פגעה ברייטסוויל ביץ' שבקרוליינה הצפונית ביום שישי בבוקר עם רוחות בעוצמה של קרוב ל־150 קמ"ש, אולם כבר בשעות הלילה היא נחלשה לסופה טרופית עם רוחות של כ־70 קמ"ש. למרות זאת, הרשויות הדגישו כי מאחר שהסערה נעה בקצב איטי של כשלושה קמ"ש בלבד, היא צפויה להשפיע עם גשמים ורוחות חזקות מקרוליינה הדרומית ועד וירג'יניה, לפני שתתקדם לכיוון צפון וצפון־מזרח.

עד כה ידוע כי חמישה מן ההרוגים כתוצאה מן הסופה העזה, מצאו את מותם בקרוליינה הצפונית. אישה ותינוקה בן שמונה חודשים נהרגו כאשר עץ נפל על הבית שלהם בווילמינגטון, בעוד אבי המשפחה חולץ ופונה לבית החולים. תושבת המפסטד מתה מהתקף לב אחרי שצוותי ההצלה לא הצליחו להגיע אליה בזמן בשל עצים שחסמו את הכביש ושני גברים נהרגו במחוז לנואר, אחד כאשר הפעיל גנרטור והשני בעת שיצא לבדוק מה שלום הכלבים שלו.

בנוסף, מאות אלפי בני אדם נותרו ללא אספקת חשמל, בעוד שכוחות חירום והצלה פעלו לפנות עצים ועמודי חשמל ולחלץ לכודים באזורים המוצפים. אחד ממרכזי הפעילות היה העיר ניו ברן, שם נפגעו יותר מ־4,000 בתים ויותר מ־400 תושבים נזקקו לחילוץ בשל ההצפות הנרחבות. "זה נראה כמו פצצה שהתפוצצה פה", סיפר אחד התושבים, ג'ורג' זייתון, שביתו גם הוקף במים. "הכל מסביבנו מתחת למים. אני חושב שנצא מזה רק עוד הרבה זמן".

הנשיא דונלד טראמפ צפוי להגיע לבקר בחלק מהאזורים שנפגעו בהמשך השבוע, ואתמול הוא חתם על צו שמאפשר העברת סיוע פדרלי לשמונה מחוזות בקרוליינה הצפונית. בציוץ שפרסם אתמול הוא שיבח את פעילות כוחות החירום. "עבודה נהדרת של הסוכנות למצבי חירום, כוחות ההצלה ואכיפת החוק - לא קל, מסוכן מאוד, כישרון אדיר", כתב. "אמריקה גאה בכם. תמשיכו ככה ותסיימו חזק!".