שר האוצר האמריקאי, סטיבן מנוצ'ין, הודיע היום (שישי) באופן רשמי על הטלת הסנקציות על איראן, החל מתחילת שבוע העסקים ביום שני הקרוב. הסנקציות יוטלו על יותר מ-700 אישים וארגונים באיראן, יותר משהוסרו החתימה על הסכם הגרעין בשנת 2015, בין איראן לארה"ב, בריטניה, רוסיה, סין, צרפת וגרמניה. שר האוצר מנוצ'ין איים על שירות הסליקה והבנקאות הבלגי SWIFT, אחד הארגונים הפיננסיים הגדולים והחשובים בעולם, שללא שיתוף פעולה שלו לסנקציות האמריקאיות תהיה השפעה מעטה יחסית, כ אם הוא לא ישתף פעולה עם הסנקציות גם הוא יענש.



"SWIFT לא שונה מכל יישות אחרת", אמר מנוצ'ין, "ייעצנו להם להתנתק מכל מוסד כלכלי איראני, ולא נטיל גם עליהם סנקציות". ללא גישה לשירותי הסליקה של SWIFT, לאיראן יהיה קושי להעביר ולקבל כספים, מה שיקשה עליה לקיים מסחר חוץ. עם זאת הודיעה ארצות הברית כי בשלב זה שמונה מדינות, בהן טורקיה, יוכלו להמשיך לקנות מאיראן נפט.



באיראן הגיבו להטלת הסנקציות והודיעו כי הן לא ישפיעו על הכלכלה המקומית. דובר משרד החוץ האיראני בהרם קאסמי אמר כי "אמריקה לא תוכל להפעיל לחץ נגד מדינתנו הגדולה והאמיצה", והוסיף, "יש לנו את הידע והיכולת לנהל את הכלכלה שלנו".