נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס הערב (רביעי) לתוצאות בחירות הביניים בארצות הברית במסיבת עיתונאים בבית הלבן, בהן המפלגה הדמוקרטית זכתה בבית הנבחרים לראשונה זה שמונה שנים, הביע תקווה לשיתוף פעולה בינו לבין הדמוקרטים, אך הזהיר כי אם הדמוקרטים יבחרו במדיניות לעומתית, גם הוא יפעל באופן דומה. במהלך הנאום תקף טראמפ את המועמדים הרפובליקנים שהפסידו בבחירות, ואמר כי "המועמדים שהפסידו בחרו שלא לתמוך בי, הם השיגו תוצאות גרועות, אני לא בטוח אם אני צריך להיות שמח או עצוב על זה, אבל אני מרגיש בסדר גמור עם זה", עוד הוא הוסיף כי "הבוחרים הענישו את המפלגה הדמוקרטית על התנהלותם במהלך מינוי שופט בית המשפט העליון ברט קוואנו".



בנוגע לסיטואציה החדשה בממשל האמריקאי, הביע הנשיא תקווה כי יהיה אפשר להגיע לשיתוף פעולה עם הדמוקרטים בנושאים רבים, בהם הכלכלה, המסחר, תשתיות ומחירי תרופות, ואף הוסיף כי "יכול להיווצר שיתוף פעולה בין-מפלגתי נהדר". עם זאת, הזהיר טראמפ כי אם הדמוקרטים יפעלו לקדם חקירות נגדו, הוא יגיב באותו המטבע והזהיר כי אם הדמוקרטים ישביתו את הממשל, האשם ייפול עליהם.



מינוי בשידור חי



במהלך מסיבת העיתונאים תקף טראמפ עיתונאי של רשת CNN, ואמר לו כי הוא לא ראוי לעבוד בעיתונות. בהתייחסות לחקירת מעורבות רוסיה בבחירות, אמר טראמפ, אולי בפרפרזה על דברי נתניהו, כי "לא יימצאו כלום כי לא היה כלום". בנוסף, בתשובה לשאלה בנוגע על המשך שיתוף הפעולה עם סגן הנשיא מייק פנס, שאל טראמפ את סגנו האם הוא רוצה לכהן גם בכהונה הבאה כסגנו, ונענה בחיוב.



כזכור, בבחירות האמצע שנערכו הלילה, חזר בית הנבחרים לשליטת המפלגה הדמוקרטית, לראשונה זה שמונה שנים, בעוד הרפובליקנים הצליחו לשמור על הרוב בסנאט. למרות הכישלון בבית הנבחרים, טראמפ הגדיר את התוצאות "הצלחה אדירה". רשתות השידור האמריקאיות הכריזו כי הדמוקרטים יצליחו להשיג את המינימום הדרוש של 23 מושבים נוספים על מנת להפוך למפלגה הגדולה בבית הנבחרים, כאשר לפי ההערכות הם עשויים לזכות בסך הכל ב-28 מושבים נוספים על חשבון הרפובליקנים ששלטו בבית התחתון של הקונגרס מאז 2010.



בסנאט, לעומת זאת, הצליחו הרפובליקנים לשמור על הרוב שלהם והם אף צפויים להגדיל את כוחם אחרי שביצעו שני מהפכים. הסנאטור הדמוקרטי מפלורידה, ביל נלסון, שכיהן מאז שנת 2000, הפסיד אחרי קרב צמוד למושל הרפובליקני היוצא, ריק סקוט, בעוד הסנאטורית הדמוקרטית, קלייר מקסקיל, שניסתה להיבחר לכהונה שלישית, הפסידה ליריבה הרפובליקני, ג'וש האולי. בדקוטה הצפונית, גבר קווין קריימר הרפובליקני על הסנאטורית הדמוקרטית, היידי הייטקמפ, ובאינדיאנה ניצח מייק בראון הרפובליקני את הסנאטור הדמוקרטי המכהן ג'ו דונלי.