מספר דיונים בבתי המשפט בארצות הברית צפויים להתקיים בתקופה הקרובה, בנושא פרשת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2016, וכן צפויים להינתן גזרי דין עבור מספר מעורבים. התובע המיוחד החוקר את הפרשה, רוברט מולר, צפוי לצאת מחוזק מאוד מתוצאות בחירות אמצע הקדנציה, שכן הרוב הדמוקרטי שהושג, יאפשר למנוע עיכובים ושיבושים בחקירה מצד הבית הלבן. במפלגה הדמוקרטית הסבירו כי הם מוכנים לפעול גם במידה והחקירה תתארך מעל למצופה וכן במידה וטראמפ ינסה לפטר את מולר או לפגוע בעבודתו באמצעות שינויים במשרד המשפטים. 
מנהיגת המיעוט בבית הנבחרים, ננסי פלוסי, התחייבה כי המסמכים של מולר שמורים היטב וכי כל החקירה מתועדת. על פי ההערכות, היא מחזיקה מספר קלפים נגד טראמפ קרוב לחזה, ותעשה בהם שימוש במידה וטראמפ ינסה לפטר את טראמפ מולר. בין היתר, על פי הפרסום הלילה (חמישי) בפוליטיקו, היא תדאג לקיים שימוע העמדה לדין לנשיא במידה ויפגע במולר. עוד נכתב בפרסום, כי במידה והנשיא יורה להפסיק את החקירה מסיבה כלשהי, או יזיז מתפקידם בכירים הקשורים אליה, גורמים דמוקרטים צפויים לזמן את מולר לגבעת הקפיטול, במטרה למסור עדות שתשודר בטלוויזיה הארצית. 
"אני מאמין שהדמוקרטים יחשפו חלק מהמידע הקשור לחקירה בפני הציבור", הסביר יועץ בכיר למדיניות דמוקרטית, "החקירה עולה כסף רב למשלם המיסים האמריקאי, כך שיש לו זכות לדעת מה הממצאים שעלו במסגרתה". הניצחון הדמוקרטי נותן לחוקר המיוחד סיוע רב בנושא החקירה, שכן כעת הדמוקרטים המהווים רוב יכולים לדרוש קיום ראיונות עם עדים רלוונטיים, והם יכולים לחלוק את המידע עם מולר. הם מתכננים להעביר למולר עשרות תמלילי שיחות עם מספר גורמים בהם יועצו של טראמפ רוג'ר סטון ובנו דונלד טראמפ ג'וניור, במטרה שיבדוק אפשרות להעמידם לדין בגין שבועת שקר.

בנוסף, גורמים דמוקרטיים ביקשו ממשרד המשפטים מסמכים הקשורים לתשלום דמי השתיקה שטראמפ הורה לכאורה לעורך דינו לשעבר מייקל כהן, לשלם לשחקנית הפורנו שטענה כי ניהלה עימו רומן. כמו כן, הם יכולים לבחון את הסמכות של טראמפ בנושא הענקת חנינות, דבר שהוא עלול להעניק למי שהיה ראש הקמפיין שלו פול מנפורט וכן הוא אמר כי הוא יכול לחון את עצמו.

סגן נשיא ועדת המודיעין של בית הנבחרים, אדם שיף, אמר כי בכוונתו לפתוח מחדש חלק מהחקירה בפרשת רוסיה-גייט, זאת באמצעות רשימה של כ-70 אנשים, ארגונים וחברות שהרפובליקנים טענו כי לא הצליחו לבחון כראוי. הוא הוסיף כי "כעת לדמוקרטים יש הזדמנות לעשות מה שהרפובליקנים סירבו - להגן על מולר". 
כזכור, התובע הכללי ושר המשפטים האמריקאי ג'ף סשנס התפטר אתמול לבקשת הנשיא. סשנס שלח לנשיא טראמפ מכתב התפטרות וזאת לאחר בחירות אמצע הקדנציה שנערכו הלילה ותקופה ארוכה של מתיחות בין השניים, על רקע חקירת התובע המיוחד רוברט מולר.