מדענים מהאוניברסיטאות הנחשבות הרווארד וייל הציעו דרך מתוחכמת, אך עדיין לא מוכחת, להתמודדות עם שינויי האקלים שמאיימים על כדור הארץ. על פי פרסום בכתב עת העוסק במחקרים סביבתיים, המדענים בוחנים את האפשרות לריסוס כימיקלים לסטרטוספירה, שיעמעמו את אור השמש המגיע לכדור הארץ ובכך יפחיתו את עוצמתה. 

הטכניקה תהיה כרוכה בריסוס כמויות גדולות של חלקיקים גופרתיים לסטרטוספירה, בין אם על ידי מטוסים מיוחדים שמסוגלים להגיע לגבוה הנדרש או באמצעים אחרים. לטענת המדענים, במידה והפעולה תצליח, היא יכולה להוריד את קצב התחממות כדור הארץ בכמחצית. 
למרות שהטכנולוגיה עדיין לא מפותחת, ואין עדיין מטוסים המסוגלים לבצע את המשימה, אמרו החוקרים כי פיתוחם לא תהיה קשה מבחינה טכנולוגית ולא יקרה מדי. הם מעריכים את העלות הכוללת של השקת מערכת כזו מוערכת בכ-3.5 מיליארד דולר, עם עלויות הפעלה של כ-2.25 מיליארד דולר נוספים. 

החוקרים ציינו גם סיכונים אפשריים של הפעולה, ביניהם שיתוף פעולה קלוקל בין המדינות השונות, סיכון היבול ואף בצורת או מזג אוויר קיצוני. טענותיהם גם לא עוסקות בסוגיית עליית פליטות גזי החממה, שהן הגורם המוביל להתחממות הגלובלית. עם זאת, החוקרים עדיין מעריכים כי פיתוח של מערכת כזו יסייע לכדור הארץ. "אנחנו פשוט מראים שהיפוטתית, פיתוח תוכנית כזו בזמן של 15 שנים, גם אם היא לא בטוחה ומאוד שאפתנית, היא אפשרית מבחינה טכנית מנקודת מבט הנדסית. בנוסף, היא גם תהיה זולה להפליא".
לעומתם, מומחים אחרים היו ספקנים באשר להצלחת התוכנית. "מנקודת המבט של הכלכלה האקלימית, שליטה בקרינה הסולארית היא עדיין פתרון גרוע בהרבה מאשר פליטת גזי החממה, ומסוכן הרבה יותר בטווח הזמן הארוך", טען מומחה בשינויי האקלים. מומחים אחרים גם הם הטילו ספק בהיתכנות ההצלחה של הפעולה, אולם החוקרים המאמינים בה עדיין חושבים כי היא עשויה לסייע לפתרון אחת הבעיות המרכזית של מדינות העולם במאה ה-21. 

מוקדם יותר היום פורסם דוח מדעי על ידי 13 סוכנויות פדרליות בארה"ב, המזהיר מפני השלכות חמורות ביותר של שינויי האקלים על ארה"ב. הדוח גורס כי אם לא יינקטו צעדים משמעותיים על מנת להתמודד עם ההתחממות הגלובלית, המשק האמריקאי ייפגע באופן חסר תקדים. 
 
המסמך, שכולל 1,656 עמודים, מפרט את ההשפעות ההרסניות של שינויי האקלים על הכלכלה, הבריאות והסביבה. במסגרת זו, לפי הדוח, הייצוא האמריקאי ורשתות האספקה האמריקאיות עלולות להיפגע באופן חמור מאסונות טבע עתידיים.