ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי אמרה היום (שלישי) בראיון לרשת סקיי ניוז כי היא נמצאת בתחילת הדיונים עם מנהיגי אירופה, וכעת הם דנים בנושא סעיף ה"בקסטופ" עם צפון אירלנד, המבטיח על שמירת חופש התנועה בין המדינות באי האירי עד לחתימת הסכם סופי לתנועה ביניהן. הדיונים האלה הם חלק מניסיונות השכנוע שלה, המופנים כלפי מחוקקים בריטים, במטרה לשכנעם לתמוך בהסכם הברקזיט שלה.

כשנשאלה האם נקבע תאריך להצבעה חוזרת על הנושא בפרלמנט, היא הסבירה: "אנחנו רק בתחילת המשא ומתן והדיונים". מיי סירבה להשיב בצורה ישירה לשאלה האם מחוקקים ממלגתה הגישו מכתבים במטרה להוביל להצבעת אי אמון בה. "כבר התחלנו להתכונן לאפשרות שלא יהיה הסכם פרישה", אמר, "הקבינט ידון על הדבר שהכי הגיוני לממשלה לעשות, שזה לוודא שאנחנו מוכנים לאפשרות הזו". 

כזכור, אתמול דווח כי ראש ממשלת בריטניה החליטה לדחות למועד שעדיין לא ידוע את ההצבעה בפרלמנט על הסכם הברקזיט אליו הגיעה עם האיחוד האירופי. על פי הדיווחים, מיי אמרה לשרים כי תצא בקרוב לבריסל, על מנת לפתוח את סעיף ה-Backstop ולהבטיח שלא יהווה מלכודת לבריטניה. 
דחייה ההצבעה הגיעה על רקע הביקורת המתגברת בימים האחרונים על ההסכם, כאשר רבים מחברי מפלגתה של מיי ומפלגות אחרות בפרלמנט מסרבים לתמוך בהסכם אליו היא הגיעה והיו צפויים להצביע נגדו בפרלמנט. במידה ומיי הייתה נוחלת תבוסה בפרלמנט, הדבר היה עשוי להוביל לקץ כהונת הממשלה. עם זאת, לא ברור אם באיחוד האירופי יסכימו לוויתורים נוספים, אף שישנם דיווחים על נכונות לדחות לפחות במספר שבועות את מועד הברקזיט, שצפוי להתבצע בסוף מרץ. 
הסוגיה המרכזית שמיי אמורה להעלות בבריסל היא דרישה לקביעת מועד מוסכם ליציאתה של בריטניה מאיחוד המכסים האירופי. לפי הטיוטה, יופעל סעיף ה־Backstop, שלפיו הממלכה המאוחדת תשמור על מדיניות המכסים כדי למנוע הקמת גבול קשיח בצפון אירלנד, אולם מתנגדי ההסכם טוענים כי הנוסח הנוכחי ישמור על בריטניה כבולה למכסי האיחוד למשך שנים ארוכות."ראש הממשלה מקשיבה", אמר חבר קבינט בכיר. "חברי הפרלמנט רוצים את ההסכם, אבל יש להם בעיה גדולה איתו - וזה ה־Backstop. הם רוצים לראות אותנו נלחמים על זה". כך או כך, ראש הממשלה הזהירה בימים האחרונים את מתנגדיה במפלגה השמרנית כי אם לא יתמכו בה, יהיה ג'רמי קורבין ראש הממשלה הבא.